شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی لارگانی- فلاورجان

حوزه/ عضو فراکسیون روحانیون مجلس، حضور حوزه در فضای مجازی را فرصتی مغتنم خواند و گفت: طلاب و روحانیون فرصت استفاده از تریبون های اجتماعی مجازی را در رستای عمل به رسالت خود، از دست ندهند.

حجت الاسلام سیدناصرموسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به این که حضور هدفمند حوزویان در فضای مجازی می تواند چالش های اعتقادی- فرهنگی کاربران را مرتفع سازد، گفت: حضور در فضای مجازی یکی از راه های ارتباط با مردم و به ویژه جوانان است.

وی ادامه داد:  حضور پررنگ روحانیون در شبکه های مختلف اجتماعی باعث می شود روش های شناخت و درک صحیح از زندگی و برنامه هایی که از نظر دینی و تبلیغی به سود قشر جوان است، برای آنان تبیین وتشریح گردد.

* نجات افراد حقیقت طلب از انحراف

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور طلاب مجرب در فضای مجازی، برای جوانان جویای حق وحقیقت بسیار مفید است، افزود: ارائه روش هایی برای حل مشکلات و پاسخ به شبهات جوانان، تبیین سبک زندگی اسلامی و ... برای نسل جوان ارزشمند و کارآمد بوده و در امور مختلف می تواند کارآیی خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به این که در فضای مجازی مضرات و بعضاً ارتباطات خلافی هم رخ می دهد، ابراز داشت: حضور روحانیون متخصص و آموزش دیده در این فضا می تواند تا حد زیادی، افراد حقیقت طلب را از نظر فکری و عقیدتی از انحراف نجات دهد.

*فرصتی مغتنم پیش روی حوزه و روحانیت

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، حضور حوزه در فضای مجازی را فرصتی مغتنم برای روحانیون عنوان کرد وافزود: این حضور باعث می شود چالش های عقیدتی موجود در مورد برخی مسائل برای جوانان کنجکاو و جویای حقیقت مرتفع شده و راه درست برای آن ها تبیین شود، لذا طلاب در این فضا به خوبی می توانند برنامه های دینی و اخلاقی وعقیدتی خود را با طراحی جوان پسند ارائه نمایند.

*ماهواره ضربات مهلکی به بنیان خانواده می زند

حجت الاسلام موسوی لارگانی بااشاره به تهدیدات فضای مجازی و به ویژه شبکه های ماهواره ای و اجتماعی برای بنیان خانواده، گفت: ترویج خشونت، آلودگی روح، سستی بنیان خانواده و فراموشی خدا ازجمله مضراتی است که شبکه های ماهواره ای برای خانواده ها به ارمغان آورده اند. نمونه های بسیاری وجود دارد که در اثر هجمه همین شبکه ها، کانون خانواده ها متلاشی شده و ضربات مهلکی به پیکره اعضای خانواده زده شده است.

عضو فراکسیون قرآن وعترت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روحانیون جوانی که مدارج عالی حوزوی دارند می توانند با برنامه ریزی های ساماندهی شده مبتنی بر اصول حوزه، جوانان را در همه امور زندگی راهنمایی کرده و راهکارهای کارآمد را به آنان ارائه دهند.

*رسالت روشنگری روحانیت

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی، نقش روحانیون در روشنگری وتبیین مضرات ماهواره را تعیین کننده و ثمربخش توصیف کرد و افزود: البته در وهله اول دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سنگینی در قبال مبارزه با مفاسد اخلاقی منتشره از طریق ماهواره دارند، اما روحانیون و حوزه های علمیه هم به واسطه رسالت حوزوی خود وظیفه روشنگری در این رابطه را برعهده دارند.

*ضرورت استفاده از تریبون های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به ضرورت انجام رسالت حوزوی در تبیین وروشنگری آحاد جامعه نسبت به گسترش مفاسد اخلاقی، اظهارداشت: طلاب و روحانیون در سخنرانی ها و از طریق تریبون های اجتماعی خود در فضای حقیقی و مجازی، باید مردم را نسبت به مضرات و آسیب های گسترده ماهواره آگاه نموده و مسائل لازم را گوشزد کنند، البته شاید این مسئله در همه مردم اثرگذار نباشد، اما اگر حتی چند خانواده را  از مهلکه نجات دهد، باز هم به تکلیف و رسالت خود عمل کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha