چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بررسی پایان نامه دانشجویی دانشگاه کوفه

حوزه/ دانشجوی دانشکده فقه دانشگاه کوفه در پایان نامه خود به مساله مهم قرائت های منسوب به اهل بیت(ع) و بررسی سند و متن و دلالت روایات این باب و آثار اعتقادی و فقهی این روایات پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مؤمل جواد خلیفه از اساتید علوم قرآن وابسته به دارالقرآن آستان مقدس علوی که در دانشکده فقه دانشگاه کوفه مشغول به تحصیل است، پایان نامه کارشناسی ارشد خود را با عنوان قرائت های منسوب به اهل بیت(ع) دفاع کرد.

دکتر عصام کاظم الغالبی عضو کمیته داوران این پایان نامه گفت: موضوع قرائت های قرآنی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه علما و محققان بوده و هست و کتب زیادی در این باره تالیف شده که به تحلیل و ردّ یا قبول این مساله پرداخته اند و این پایان نامه نیز تلاشی جدید در این زمینه است که به مساله مهم قرائت های منسوب به اهل بیت(ع) پرداخته و در رساله خود به بررسی سند و متن و دلالت روایات این باب و آثار اعتقادی و فقهی این روایات پرداخته است.

مؤمل جواد خلیفه دانشجوی نویسنده پایان نامه نیز در این رابطه گفت: پایان نامه دو سند پیوست شده دارد که اولین پیوست شامل مجموعه قرائت های قرآنی منسوب به اهل بیت(ع) می باشد که تعداد آنها 400 قرائت می باشد، اما دومین پیوست شامل مجموعه قرآن های منسوب به ائمه است که 35 قرآن هستند.

وی افزود: در این پایان نامه نتیجه گرفته شده که از پذیرش کامل قرائت های وارد شده درباره اهل بیت(ع) باید پرهیز شود؛ چرا که برخی از این قرائت ها از طریق خبر واحد رسیده که توانایی مقاومت در برابر نص متواتر قرآن کریم و نقل مورد پذیرش تمام مسلمانان را ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha