جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ آیت الله علوی گرگانی گفتند: در روایات آمده است که اگر نان نباشد، نماز نیست؛ روزه نیست؛ فریضه نیست و یا در احادیث دیگری داریم که هنگامی که نان را دیدید، آن را ببوسید و ظرف غذا بر روی آن نگذارید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار فرهاد زارعی مدیرکل غله و بازرگانی استان قم اظهار داشتند: نان نقش مؤثر و بالایی در جامعه بشریت داشته و در دین اسلام نیز تعابیر مهمی درباره آن آمده است.

ایشان با اشاره به برخی از روایات معصومین(ع)، ابراز داشتند: در روایات آمده است که اگر نان نباشد، نماز نیست؛ روزه نیست؛ فریضه نیست و یا در احادیث دیگری داریم که هنگامی که نان را دیدید، آن را ببوسید و ظرف غذا بر روی آن نگذارید.

آیت الله علوی گرگانی تأکید کردند: هرچه برای گندم و نان اهمیت قائل شویم، باز هم کم است.

این استاد دروس خارج حوزه خاطرنشان ساختند: در روایات ائمه اطهار(ع)، به مصرف نان جو توصیه شده و خاصیت آن از نان گندم بالاتر است.

معظم له تصریح کردند: البته نان جو با تمام مزاج ها سازگار نیست؛ چراکه طبیعت آن سرد است؛ به همین دلیل ائمه(ع) فرمودند که در صورت ناسازگاری، از نان گندم استفاده شود.

ایشان بیان داشتند: استفاده از نان جو، نیاز به فرهنگ سازی دارد که مسئولین و مبلغین ما می توانند با ارائه اطلاعات درست جامعه را از فوائد آن آگاه سازند.

آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر برنامه ریزی برای صادرات گندم در کشور، اظهار داشتند: نباید تلاش ما در محدوده خودکفایی گندم و غله در کشور باشد؛ بلکه باید این ظرفیت را در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد تا بتوان صادرات گندم انجام داد.

این استاد دروس خارج حوزه ابراز داشتند: باید از توان صدور انقلاب در تمام زمینه های فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و ... بهره برد.

معظم له خاطرنشان ساختند: زراعت گندم، کمترین هزینه را برای کشور دارد و می توان از آن استفاده های بهینه کرد.

ایشان در پایان با اشاره به وجود زمین های بایر در کشور، تصریح کردند: دولت می تواند با اختصاص زمین، وسائل کشاورزی و ... به کشاورزان هم زمین های بایر را زیر کشت برده و هم در موضوع تولید و اشتغال برنامه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha