جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 358493
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
عید قربان

حوزه/ دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی، به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و با هدف نزدیک شدن قلوب مسلمانان، در یک اقدام جالب به کمک نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت می روند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، قربانی در عید قربان، یک عبادت مالی و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت های مالی  اسلامی ویژگیهای خاصی در بر دارد و با توجه به آن ویژگیهای قربانی بین عبادت های دیگر از جایگاه و اهمیت ممتازی برخور دار است .

 از جمله اعمالی که حجاج در روز دهم ذیحجه در سرزمین منا انجام می دهند کشتن شتر، گاو و یا گوسفند و انفاق آن به مستحقین است تا به وسیله این عمل نیک به رحمت پروردگار نزدیک شوند که آنرا قربانی گویند.

یکی از اسرار قربانی سیر کردن گرسنه ها و نیازمندان است. قرآن کریم در این باره می‌فرماید:« از گوشت‌هایی که قربانی می کنید هم خودتان میل نمائید، هم به قانع و معتر بدهید. قانع، فقیری است که به آنچه می گیرد، قانع است. معتر، فقیری است که علاوه بر تقاضای کمک اعتراض هم می کند.

یک فرد مسلمان وقتی که دوست داشتنی و بهترین حیوانی از قبیل شتر و گاو و گوسفند را در راه رضای خدا قربانی می کند در واقع گویا برای تکامل روحی و تربیت تدریجی نخستین درسی به او آموخته می شود که او از قربانی نفیس برای قربانی نفس خویش آماده گردد و در عین حال برای فقراء و مساکین بهترین صدقه و خیرات است که خانواده خویش نیز از آن استفاده می کند. یقینا در کشورهای اسلامی بین شهر نشینان و روستائیان خانواده های بسیاری هستند که در طول سال یک بار هم گوشت بر سر سفره شان نمی بینند اگر گوشت قربانی عادلانه طبق سنت توزیع شود بهترین خدمت و کمک برای خانواده های ستمدیده خواهد بود.

از این رو در آستانه عید سعید قربان کارکنان، استادان و دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای اهداف والای این دانشگاه در جهت تقریب و وحدت امت اسلامی  با هدف نزدیک شدن دل های مسلمانان به یکدیگر و رفع مشکلات جهان اسلام، در خرید شماری گوسفند سهیم شده و پس از قربانی، گوشت را میان نیازمندان شیعه و اهل سنت توزیع می کنند."

این مراسم، روز پنجشنبه 2 مهرماه 1394 مصادف با 10 ذی الحجه با حضور دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع خیابان روانمهر، پلاک 3 برگزار می شود و گوشت قربانی بسته بندی شده و در میان نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت توزیع می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha