چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سمیعیان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ما باید تعامل با مخالفان را از امام هادی(ع) بیاموزیم، گفت: باید به رفتار امام هادی(ع) در برخورد با کسانی که از لحاظ اعتقادی با شیعه همسو نبودند توجه کنیم و اهل علم در مورد آن تأمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع) گفت: در بین ائمه معصومین(ع) دوران امامت امام هادی(ع) دوران خاصی بوده و دومین امامی هستند که در سن پایین به مقام امامت رسیدند.

وی بیان کرد: امامت در سن پایین امام جواد(ع) و امام هادی(ع) شاید زمینه را فراهم کرد که مردم امامت امام پنج ساله را پذیرا باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) ابراز داشت: گرچه به اعتقاد شیعیان امامت به سن و سال نیست ولی یکی از کارهایی که امام هادی(ع) در دوران امامتشان انجام دادند معرفی امام و امامت و به طور کلی تثبیت شان و جایگاه امامت بود و آن هم نه به زبان سخنرانی و خطبه بلکه به زبان زیارت.

وی با اشاره به اینکه دو زیارت از ناحیه امام هادی (ع) رسیده است گفت: دعای جامعه کبیره یکی از این دعاهاست که متن آن کاملاً گویای این موضوع است که از یک امام صادر شده و یک امام شناسی کامل است.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان عنوان کرد: دعای غدیر برای امیرالمؤمنین یکی دیگر از دعاها است که برای حضرت امیر و در روز عید غدیر از امام هادی(ع) صادر شده است و با استناد به آیات و روایاتی که از پیامبر(ص) است امیرالمؤمنین (ع) را معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: دوران امامت امام هادی(ع) سراسر اختناق بود و در این مدت ارتباط شیعه با امام به سختی برقرار می‌شد ولی امام هادی(ع) معارف را به شیعه منتقل کرده و رسالت خود را به نحو احسن مطرح کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اظهار کرد: در دوران امام هادی(ع) شبهاتی در مورد توحید، جبر، اختیار و ... مطرح می‌کردند که امام(ع) به بهترین وجه به این شبهات پاسخ داده و مردم را روشن می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه ما باید تعامل با مخالفان را از امام هادی(ع) بیاموزیم، افزود: باید به رفتار حضرت در برخورد  با کسانی که از لحاظ اعتقادی با شیعه همسو نبودند توجه کنیم و اهل علم در مورد آن تأمل کنند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha