جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 359060
۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
عید غدیر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فولاد شهر اصفهان گفت: غدیر مسیری است که ادامه آن در ولایت فقیه متبلور می شود.

استاد حوزه علمیه اصفهان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان گفت: مهم ترین درسی که می توان از غدیر برای مسلمانان گرفت، بحث امام شناسی است.

حجت الاسلام  مهدی بخشی،  افزود: غدیر چشمه جوشان ولایت و جلوه گاه عظمت و منزلت امیرالمومنین(علیه السلام) است.

وی خاطرنشان کرد: در اسلام واقعه غدیر از اهمیت والایی برخوردار است، در واقع غدیر تداوم دهنده خط نبوت و استمرار حکومت الهی است.

استاد حوزه علمیه اصفهان  با بیان اینکه غدیر مسیری است که ادامه آن در ولایت فقیه متبلور می شود، افزود: در واقع منکر ولایت فقیه منکر ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) است.

وی با اشاره به لزوم تبعیت از جایگاه امام در دستور پیامبر(ص) در روز غدیرخم، گفت: این دستور لزوم تبعیت از جایگاه ولایت در عصر کنونی یعنی همان ولایت فقیه را مشخص می کند.

حجت الاسلام بخشی، با اشاره به اینکه، در عصر غیبت، هویت شیعه به واسطه غدیر مشخص می شود گفت: تنها راه سعادت و رستگاری مسلمانان در تمسک و پیروی از ولایت فقیه است، لذا مهم ترین درسی که غدیر  به ما می دهد امام شناسی و تبعیت از ولی است و ریشه تمام مشکلات حال حاضر ما در عدم تبعیت از ولی فقیه است.

مدیر حوزه علمیه فولاد شهر اصفهان به سخنی از حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه که می فرمایند:« لابد للناس من امیر برّ او فاجر» اشاره کرد و گفت: امت اسلام هیچگاه و در هیچ شرایطی نباید بدون رهبر باشد و قابل پذیرش نیست که خلیفه به فکر تعیین خلیفه پس از خود باشد ولی این موضوع به ذهن پیامبر خطور نکرده باشد.

حجت الاسلام بخشی در پایان با تاکید بر این نکته که همه مشکلات ما به خاطر عدم اطاعت از ولایت است گفت: اگر در غدیر خم از پیامبر(ص) تبعیت می شد امروز  امت اسلامی با  این مشکلات مواجه نبود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha