جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، سیاست دشمنان اسلام ایجاد اختلاف و نزاع بین مسلمانان است، گفت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با ایجاد اختلاف درصدد نیل به اهداف خود است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی در مراسمی که بهمناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع اهل سنت گچین بالا با حضور علمای شعیه و سنی برگزار شد، ضمن بزرگداشت عید بزرگ غدیر  در آغاز سخنان خود با طرح سوالی که آیا پیشوایان و رهبران بزرگ اسلامی باهم دعوا داشته اند؟  گفت: همانطور که پیشوایان دینی ما باهم دعوا نداشته اند ما نیز باید همانگونه رفتار کنیم که الحمدالله امروز  نیز چنین است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اختلاف نظرها طبیعی ست، افزود: رهبران بزرگ ما باهم رابطه خوبی داشتند و هیچ گاه باهم نزاع نداشتند، لذا ما هم باید اینگونه باشیم.

وی با بیان اینکه ریشه نزاع و دعواها هوای نفسانی است و نه چیز دیگر،  اضافه کرد: اینکه انسان ها باهم اختلاف نظر داشته باشند امری طبیعی است اما دعوا و نزاع کاری  غیر طبیعی و ناپسند است و اگر کسی عنوان کرد که دعواها ریشه مذهبی دارد حقیقت ندارد چرا که نزاع ریشه نفسانی و شیطانی دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به توصیه های قرآن کریم در باره وحدت یادآور شد: قرآن به اهل کتاب می گوید حتی اشتراک یک کلمه می تواند محور وحدت باشد.

وی بیان داشت: هیچ آیین و دینی جز اسلام آغاز رابطه بین دو انسان را با سلام قرار نداده و سلام از بهترین دعاها برای هر فردی است و این نشان از دوستی و محبت در اسلام است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به جنایات داعش گفت: جان مسلمان محترم است اما داعش به عنوان اسلام اینگونه جنایت می کند و انسان ها را از بین می برد.

وی افزود: جنایات و بد رفتاری های  داعش باعث شده که در اروپا از اسلام به عنوان خشونت یاد کنند در حالی که اسلام دین محبت و دوستی است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه  با بیان اینکه غدیر ، قرآن و اسلام برای همه می باشد وقرآن برای هدایت بشر است  خاطر نشان کرد : مفصل ترین شعری که درباره غدیر سروده شده  را یک مسیحی سروده است ، و این یعنی اینکه اسلام متعلق به همه است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) نماد حقوق بشر است، تصریح کرد : ارتباطی که امام علی (ع) بین انسان ها می بیند ارتباط برادری است  و امروز این نگاه باید در میان مردم تبیین گردد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هرمزگان با بیان اینکه سیاست دشمنان اسلام ایجاد اختلاف و نزاع است عنوان داشت: یکی از روسای اسبق آمریکا می گوید: ما باید در میان دعوا و درگیری های جهان اسلام، کارهایمان را انجام و به اهداف خود برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha