جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 359141
۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
طلاب

حوزه/ استاد حوزه خراسان گفت: طلبه باید خوب درس بخواند، تدریس کند، نماز شب بخواند، فکر مادیات نداشته باشد و از وقت و مال خود در این راه برای ترویج فرهنگ اسلام هزینه کند؛ این قانون حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عادلی نیا، در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خراسان در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد بر قناعت ورزی و دوری از مادی گرایی طلاب تاکید و اظهارداشت: طلبه باید خوب درس بخواند، تدریس کند، نماز شب بخواند، فکر مادیات نداشته باشد و از وقت و مال خود در این راه برای ترویج فرهنگ اسلام هزینه کند؛ این قانون حوزه است.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد، نقش تربیتی والدین در حضور فرزندان شان به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: تفاوت طلبه با سایرین در این است که او برای روح انسان ها برنامه ریزی و در زمینه ترویج فرهنگ دین که همان سبک زندگی است، فعالیت می کند.

وی، داشتن ایمان و علم را دو شاخصه برای یک طلبه برشمرد که می بایست با قلب، فکر، کار و سایر فعالیت هایش با رفتار و اخلاق اهل بیت(ع) همخوانی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نیا ، با تاکید بر اهتمام طلاب به امور معنوی، اظهار داشت: طلاب باید هر روزه اعمال خود را محاسبه کنند و تصمیم بگیرند که نسبت به روز قبل رشد داشته باشند.

وی انجام امور معنوی را از مسائل بدون محدودیت خواند و گفت: هر مفهومی در دنیا محدودیت هایی دارد، اما اندازه رشد و نزدیک شدن به خدا و کسب رضایت حق تعالی بی پایان است.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نیا، با بیان اینکه هر طلبه و عالمی که به جایی رسیده، به علت تواضع نسبت به خداوند بوده است، افزود: هر چه حق تعالی در دل انسان بزرگ جلوه کند و عظمت بیشتری داشته باشد، به همان نسبت شیطان قدرت کم تری در تحریک هوای نفس خواهد داشت.

وی راه رسیدن به این تقرب الهی را یاد خدا و نماز شب عنوان و خاطر نشان کرد: نکته مهم مکمل این موضوع این است که طلاب هر گناهی را بزرگ شمرده و نسبت به گناه کوچک خود دقت و حساسیت زیادی داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه خراسان افزود: علت تاکید دین اسلام به این همه ذکر و یاد خدا برای این است که کالبد وجودی انسان با فضای الهی همراه شده و در نتیجه در انجام هرکاری خدا را ناظر بر اعمال خود ببیند.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نیا با اشاره به اهمیت ترک گناه گفت: یکی از مسائلی که باید هر طلبه در اولویت زندگی خود قرار دهد، دوری از گناه و معصیت الهی است، زیرا بسیاری از طلابی که وارد حوزه های علمیه می شوند، ویژگی هایی همچون جوانی و پاکی فطرت را دارا هستند و شیطان تمام سعی و تلاش خود را برای منحرف کردن این قشر به کار می برد.

وی با اشاره به فعالیت های مقام معظم رهبری برای حوزه های علمیه در زمان انقلاب، افزود: ایشان برنامه ریزی هایی برای حوزویان انجام می دادند تا این قشر به انحراف کشیده نشوند، زیرا منافقین و دیگر دشمنان نظام و انقلاب در صدد بودند تا این نهضت و انقلاب را در نطفه خفه کنند.

گفتنی است: اردوی طلاب جدید الورود مدارس برادران حوزه علمیه خراسان با عنوان «راه دل»  عصر  امروز ، در قالب گروه سفیران هدایت و پذیرفته شدگان دارای مدرک دانشگاهی به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha