پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 ناصر قربان‌نیا

حوزه/ کسب رتبه اول در پایه ششم حوزه علمیه قم با معدل عالى، رتبه دوم در پایه هفتم، رتبه اول در پایه هشتم و نهم در امتحان همزمان جزو سوابق وی در حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در روزهای نخست بروز فاجعه منا ، خبری نگران کننده دهان به دهان و به ویژه در شبکه های اجتماعی پیچید و بازنشر شد که دکتر ناصر قربان نیا، معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم نیز جزو مفقودان حادثه است تا این که پس از چند روز تشویش و دل نگرانی بالاخره روز پنج شنبه گذشته حوالی ساعت ۱۴:۳۰ پس از اطلاع بعثه مقام معظم رهبری در سایت رسمی این نهاد ،متوجه شدیم که متاسفانه جامعه علمی و حقوقی کشور به خصوص حوزه های علمیه یکی از محققان خود را از دست داده است.

نخستین روز از فروردین ماه سال 43 در شهر رودسر چشم به جهان گشود و در سال ۶۸ در دوره کارشناسی رشته فلسفه در دانشگاه تهران و دو سال بعد وارد رشته حقوق در دانشگاه مفید قم شد.همچنین در دوره کارشناسی ارشد و دکتری موفق به تحصیل در رشته حقوق بین الملل دانشگاه مفید گشته و همزمان در همان دانشگاه، در سمت های آموزشی و مدیریتی مشغول به خدمت رسانی می گردد.

وی البته پیشتر از دانشگاه در دروس حوزوی نیز مشغول به تحصیل بود، چنان که از سال ۶۲ و پس از اخذ مدرک دیپلم تجربی، وارد حوزه علمیه شد. کسب رتبه اول در پایه ششم حوزه علمیه قم با معدل عالى، رتبه دوم در پایه هفتم، رتبه اول در پایه هشتم و نهم در امتحان همزمان جزو سوابق وی در حوزه علمیه است.

انتخاب کتاب اخلاق و حقوق بین الملل به عنوان رتبه اول در جشنواره کتاب سال ۷۹، تالیف بیش از پنجاه مقاله و چاپ آن در مجلات معتبر علمی به زبان های فارسی عربی و انگلیسى، کسب عنوان پژوهشگر برتر کشورى، استانی و دانشگاهی در سال های متوالی ۸۱، ۸۲ ، ۸۳، شرکت در بیش از صد رساله کارشناسی ارشد به عنوان استاد راهنما، مشاور و یا داور و نیز انتخاب کتاب «عدالت حقوقی» به عنوان رتبه دوم در جشنواره کتاب سال ۸۲ تنها بخشی از افتخارات و دستاوردهای علمی این استاد فقید حوزه و دانشگاه است، هر چند که همه دانشجویان و طلاب خاطره برخورد کریمانه و سعه صدر وی در پاسخ به سوالات علمی و نیز سلام و احوالپرسی های صمیمانه پیش و پس از کلاس درس را به خاطر دارند.

بی شک خدمات ماندگار این استاد دانشگاه و محقق حوزه که دارای آثار علمی فراوانی در حوزه های حقوق بشر، حقوق عمومی و بین الملل بوده است در ذهن هیچ کس فراموش نمی شود.

روحش شاد و راهش پررهرو باد ان شاالله.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاگرد شهید فقید IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    بزرگ بود و از اهالی امروز بود و با تمام افق های باز نسبت داشت