پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید ابراهیم امین السید

حوزه/ رئیس شورای سیاسی حزب الله گفت: با صرف نظر از عمدی یا سهوی بودن حادثه منا، در تاریخ بشری هیچ کشوری وجود ندارد که با قربانیان رفتاری مشابه رفتار عربستان با حاجیان داشته باشد و این رفتار مسئولان عربستان نشان دهنده کینه و بی مبالاتی و توحش و بی مسئولیتی و برتری جویی نظام عربستان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نشستی فکری توسط جمعیت علمایی امام صادق علیه السلام لبنان با عنوان "روابط تاریخی و اشتراکات جبل عامل و نجف اشرف" برگزار شد. در این نشست شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله نیز حضور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین السید رئیس دفتر سیاسی حزب الله در سخنان خود در این مراسم گفت: ما امروز با دو سیاست روبرو هستیم: سیاست اول به دنبال جامعه ای رحمانی است و در مقابل آن سیاست دیگری وجود دارد که به دنبال ایجاد جامعه ای بر اساس توحش می باشد و آنچه به تازگی در منا رخ داد و منجر به کشته شدن 4000 حاجی از جمله 600 ایرانی شد، دلیلی کافی برای وجود سیاست توحش است و با صرف نظر از عمدی یا سهوی بودن این حادثه، در تاریخ بشری هیچ کشوری وجود ندارد که با قربانیان رفتاری مشابه رفتار عربستان با حاجیان داشته باشد و این رفتار مسئولان عربستان نشان دهنده کینه و بی مبالاتی و توحش و بی مسئولیتی و برتری جویی نظام عربستان است.

وی افزود: این توجیه عربستان که کنترل این حادثه فراتر از امکانات ما می باشد ادعایی نادرست است، زیرا در زمینه های مختلف کوتاهی صورت گرفته است و متاسفانه در زمینه فرهنگی نیز شاهد این بودیم مسئولانی که به اصطلاح خود را خادم حرمین شریفین می نامند چه برخورد زشتی با قربانیان این حادثه انجام دادند و این تصویر زشتی بود که از اسلام در برابر جهان به نمایش گذاشته شد و مایه ننگ و رسوایی عربستان و مسئولان این کشور شد.

عضو شورای مرکزی حزب الله: همه ما مدیون علمای گذشته هستیم

شیخ حسن بغدادی نیز در سخنان خود در این نشست گفت: همه ما مدیون علمایی هستیم که این حرکت عظیم علمی را آغاز کردند و چنین علمای مجاهدی را به تشیع تقدیم کردند و با تلاش علمی خود مکتب اهل بیت علیهم السلام را حفظ کردند و علاوه بر آن با مدارس فکری انحرافی نیز مقابله کردند همواره در جهت وحدت امت اسلام و تقریب مذاهب تلاش نموده اند.

وی افزود: اگر تلاش علمای پیشین ما نبود، اکنون ما نمی توانستیم به این پیروزی ها در برابر دشمن صهیونیستی دست بیابیم و این قلم علما و خون شهدا است که این عزت و سربلندی را برای ما در پی داشته و ما همان گونه که در 2006 در برابر آمریکا و اسرائیل پیروز شدیم، در آینده نیز بر آنها و هم پیمانان تکفیری آنها در سوریه و عراق و یمن پیروز خواهیم شد و شاهد استقرار و ثبات منطقه خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha