پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدی /شورای نگهبان یزد

حوزه/ مسئولین دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید از قدرت دیپلماسی استفاده کرده و با سفر به کشورهای اسلامی، همه را به صورت هماهنگ به تشکیل و حمایت از کمیته حقیقت یاب فاجعه منا ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سیدناصر محمدی، امروز در مراسم بزرگداشت، حسن دانش طلبه یزدی و قاری بین المللی جهان اسلام، قربانی فاجعه منا که به میزبانی حوزه علمیه استان یزد، در مسجد مدرسه علمیه مصلی برگزار شد، در خصوص مقام کشته شدگان فاجعه منا، اظهار داشت: بنا بر روایات کسی که در راه رفتن به خانه خدا و یا در حالت احرام بمیرد، از ترس و وحشت روز قیامت در امان خواهد بود و در جایی دیگر گفته شده، هرکس با لباس احرام بمیرد در روز قیامت لبیک گویان زنده خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد ادامه داد: خداوند مدال بزرگی را به حجاج جان باخته در منا عطا کرده، اما حسن دانش در میان این کشته شدگان از دو امتیاز ویژه دیگر نیز برخوردار است، یکی این که طلبه و سرباز امام زمان(ع) بوده و دیگری این که قاری ممتاز بین المللی قرآن بود.

* بمباران شدید تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

استاد حوزه علمیه استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه امروز جوانان از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی زیر بمباران شدید تبلیغاتی دشمن هستند، تصریح کرد: عده ای اخیراً در شبکه های اجتماعی این شبهه را مطرح کرده اند که مگر این افرادی که در فاجعه منا کشته شده اند، در حرم امن خداوند نبوده اند، پس چگونه کشته شده اند، مگر حرم خداوند امن نیست و چرا خداوند از زائرانش حفاظت نکرده!  در پاسخ باید گفت این امنیت، امنیتی تشریعی است و نه تکوینی، یعنی این که خود مردم و مسلمانان باید حرمت این مکان را پاس بدارند و این بدین معنا نیست که جنایات افراد در این مکان اثر نکند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: امام حسین(ع) نیز زمانی که در حین مراسم حج متوجه شد، کفار کمر به شهادتش بسته اند، به اصاحبش فرمود هرچه از این مکان مقدس دورتر شویم، بهتر است. اباعبدالله(ع) می خواست حرمت این حرم پاس داشته شود، بنابراین همه مسلمانان باید تلاش کنند که این حرمت همچنان حفظ شود.

* خودداری عربستان از ارائه آمار دقیق

وی آمار کشته شدگان فاجعه منا را بیشتر از 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: عربستان از ارائه آمار دقیق و رسمی در این زمینه خودداری می کند، اما به گفته وزیر بهداشت آمار این فاجعه بزرگ به 8 هزار نفر نیز خواهد رسید.

*ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این که هیچ عقل سلیمی باور نمی کند که در فاجعه منا بیش از 5 هزار زائر مسلمان بر اثر فشار قتل عام شوند، افزود: در گذشته نیز خیابان های مسیر منا کوچک بود، اما اگر هم کسی کشته می شد کمتر از ده نفر بودند، بنابراین عموم مسلمانان باید یکصدا خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب شوند و موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسئولین دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید از قدرت دیپلماسی استفاده کرده و با سفر به کشورهای اسلامی، همه را به صورت هماهنگ به تشکیل و حمایت از کمیته حقیقت یاب ترغیب کند.

*آل سعود مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی است

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان با اشاره به این که آل سعود مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ادامه: ما در برابر آمریکا دو راه بیشتر نداریم، یکی تسلیم شدن در برابر دشمن است که اگر به دیگر کشورهای دوست و متحد آمریکا در منطقه به دقت نگاه کنیم، درمی یابیم زمان شاه که ما متحد استراتژیک غرب بودیم، مردم و کشور در وضع آبادانی به سر نمی برد و حتی کشورهای دوست آمریکا در منطقه نیز وضع مردمشان تعریفی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا استقلال، منابع، آزادی و همه چیز ما را غارت نکند، دست از سر ما بر نمی دارد زیرا خواسته های آن ها مرزی ندارد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان یزد اضافه کرد: راه حل دوم ما در برابر آمریکا، صبر بر سختی و استقامت است و طی این 37 سال تجربه کرده ایم این راه جواب می دهد و پیشرفت و استقلال ما نیز در گرو این راه است.

استاد حوزه علمیه یزد یادآور شد: با وجود کشته شدن بیش از 5 هزار حاجی که عاملان اصلی آن همین آمریکای جنایت کار و رژیم صهیونیستی هستند، حتی سران غرب یک پیام تسلیت نیز برای ما و دیگر کشورهایی که در این حادثه قربانی دادند، ارسال نکردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha