پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 359552
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
شیعیان اندونزی

حوزه/ یازده نماینده از سازمان اهل البیت اندونزی به رهبری حسن العیدروس، رئیس این سازمان برای ارائه مشکلات شیعیان سامپانگ اندوتزی با خفیفه ایدار پاراوانسا، وزیر اجتماعی در اداره وزارت اجتماعی جاکارتا ملاقات کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» یازده نماینده از سازمان اهل البیت اندونزی به رهبری حسن العیدروس، رئیس این سازمان با خفیفه ایدار پاراوانسا، وزیر اجتماعی در اداره وزارت اجتماعی جاکارتا ملاقات کردند و قرار شد تیمی برای بررسی مشکلات این شیعیان تشکیل شود.

در این ملاقات سازمان اهل البیت اندونزی امیدوار بود که وزارت اجتماعی بتواند در حل مشکل پناهندگان شیعه سامپانگ که سه سال به طول انجامیده کمک کند.

خفیفه، وزیر اجتماعی همراه با دو نفر از کارکنان خود با گرمی از نمایندگان سازمان اهل البیت اندونزی استقبال کرد و به بحث و گفتگو پرداخت و اطلاعات در مورد تحولات پناهندگان شیعه را به بحث گذاشت.

در رابطه با پناهندگان شیعه سامپانگ، خفیفه پیشنهاد داد تا یک تیم برای رسیدگی به این مسئله تشکیل داده شود و با تاکید گفت: وزارت اجتماعی برای تعامل مستقیم با این مسئله آماده است.

لازم به یادآوری است، پناهندگان شیعیان سامپانگ که حدود 70 خانواده هستند تا کنون با حداقل امکانات سکنی گزیده و به سختی زندگی می کنند. برخی از اهل‌ سنت افراطی سامپانگ در جاوه شرقی اندونزی، مدت‏های طولانی با اقدامات ضد شیعی خود، شیعیان این منطقه را مورد ظلم قرار داده، خانه‌های آنان را سوزانده و در برخی موارد موجب درگیری میشدند تا اینکه ساکنان شیعه سامپانگ درپی حمله وهابیون افراطی در محرم 1432 (2011) از خانه‌های خود اخراج شدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha