جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که امروز نیز معاویه های زمان، به ولایت و بصیرت مردم خدشه وارد می کنند، بر لزوم حفظ گفتمان امام(ره) و ولایت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، ظهر امروز در جلسه بنیاد غدیر استان لرستان، در خرم آباد، با تجلیل خدمات مرحوم آیت الله خزعلی در تاسیس این بنیاد، گفت: آن عالم بزرگوار، مجاهدی با اخلاص بود که توانست با تاسیس بنیاد بین المللی غدیر، خدمات ارزشمندی را در راستای معرفی امیرالمومنین علی(ع) انجام دهد.

قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که امروز باید نحوه حکومت امیرالمومنین علی(ع)، نامه های ایشان به مسئولان حکومتی و همچنین سیره و روش زندگانی آن حضرت در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود، بیان داشت: غدیر پیش زمینه عاشورا و در حقیقت مسئله ای عرفانی، دینی، حکومتی و همچنین سیاسی است که باید تمام ابعاد آن به بطن جامعه نفوذ یابد.

وی با اشاره به این که اعتلای آموزه های امیرالمومنین(ع) از مهمترین اهداف بنیاد بین المللی غدیر است، یادآور شد: باید تلاش شود این بنیاد شخصیت والای حضرت علی(ع) را به جهانیان معرفی کند و امروز تحقق این امر مستلزم به روز نمودن فعالیت های بنیاد است.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه در ادامه با بیان این که علامه امینی ۳۰سال از عمر خود را صرف تدوین اغدیر کرد، خاطر کرد: آن عالم حکیم تمام همت خود را برای ثابت کردن مسئله امامت و ولایت علی بن ابی طالب(ع) بکار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که تمام تلاش های ما برای معرفی امامت و ولایت مانند قطره ای در اقیانوس بی کران است، ابراز داشت: باید تلاش کنیم شخصیت امام علی(ع) را به جامعه بشری معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که امروز نیز معاویه های زمان، به ولایت و بصیرت مردم خدشه وارد می کنند، بر لزوم حفظ گفتمان امام(ره) و ارزش های اسلام و انقلاب تاکید کرد و یادآور شد: با بصیرت و دشمن شناسی می توان حربه های دشمنان را نقش برآب کرد.

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان لرستان، افزود: تشکیل اتاق فکر در بنیاد غدیر ضروری است و امیدوارم با ایجاد این اتاق، از ظرفیت های این بنیاد در تمام برنامه های جهادی، سیاسی و فرهنگی استفاده شود.

*لزوم توسعه فرهنگ غدیر

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، نیز در این نشست با اشاره به ارتحال آیت الله خزعلی، گفت: آن عالم فرزانه شاگردان زیادی را تحویل اسلام و انقلاب داده که امروز منشا فضایل فقهی و اخلاقی هستند.

وی ادامه داد: ایشان با تاسیس بنیاد بین المللی غدیر توانست در معرفی سیره و منش امیرمومنان علی(ع) نیز بخشی از دین خود را به امام عدالت ادا نماید وامید می رود با اقدامات مستمر و به روز بنیاد غدیر، فرهنگ غدیر و ولایت پذیری در جامعه مستحکم تر شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ضرورت برگزاری همایش های سیره علوی و معرفی ظرفیت های غدیر، ابراز داشت: مهمترین برنامه های بنیاد غدیر در لرستان، برگزاری همایش سیره علوی است که هر ساله توسط یکی از دانشگاه های استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: امسال نیز برگزاری همایش سیره علوی بر عهده دانشگاه پیام نور استان است و امیدواریم خروجی این همایش در جامعه موثر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha