پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجدی حسین

حوزه/ دادگاه مصر روز چهار شنبه اعلام کرد که بنا دارد برخی فعالان زندانی مانند مجدی حسین رئیس حزب الاستقلال و سردبیر روزنامه الشعب را آزاد کند. وی از شخصیت های سیاسی مشهور مصر است که عامل اصلی عقب ماندگی مصر و سایر کشورهای اسلامی را در وابستگی و سرسپردگی آنها به آمریکا می داند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه مصری الشعب، دادگاه مصر روز چهار شنبه اعلام کرد که بنا دارد برخی فعالان زندانی مانند مجدی حسین رئیس حزب الاستقلال و سردبیر روزنامه الشعب و همچین دکتر مجدی قرقر دبیرکل حزب الاستقلال را آزاد کند.

این دو فعال سیاسی بیش از یک سال است که به خاطر تشکیل ائتلاف ضد کودتا در مصر در بازداشت به سر می برند.

دادگاه استیناف مصر با اعلام این مطلب افزود: در جلسه بعدی دادگاه که به این منظور تشکیل می شود حکم آزادی این دو فعال سیاسی و برخی از شخصیت های سیاسی دیگر صارد خواهد شد.

نیروهای امنیتی مصر در جولای 2014 مجدی حسین و مجدی قرقر را بنا بر اتهامات واهی مانند عضویت در گروه های ممنوعه و تحریک علیه دولت و تاسیس ائتلاف ضد کودتا بازداشت کرده بودند.

مجدی حسین از شخصیت های سیاسی مشهور مصر است که عامل اصلی عقب ماندگی مصر و سایر کشورهای اسلامی را در وابستگی و سرسپردگی آنها به آمریکا می داند و در سلسله مقالات خود به نام "بندگی آمریکا شرک معاصر" به تبیین ایننظریه خود می پردازد.

گفتنی است خبرگزاری حوزه تاکنون ۱۵ قسمت از سلسله یادداشت های «بندگی آمریکا شرک معاصر» که توسط مجدی حسین فعال ضد آمریکایی مصر در زندان نگاشته شده است را ترجمه و منتشر کرده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha