جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بهرام پور مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، غفلت از پژوهش و اکتفا به آموزش را مانع پیشرفت حوزه ها خواند و گفت: حوزه بالنده حوزه ای است که پژوهش محور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، در جمع معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، با اشاره به اهمیت تالیف و پژوهش، بیان داشت: چیزی که می تواند جامعه را به سمت صلاح و فلاح حرکت دهد، آثاری است که اندیشه های تابناک انسان ها را برای حیات بشری باقی و ساری نگه می دارد، از این رو طلاب علوم دینی باید در ارائه آثار پژوهشی موفق عمل کنند.

وی، بر ارائه آثار پژوهشی از سوی طلاب حوزه علمیه خوزستان تاکید و خاطر نشان کرد: اگر کتاب نبود، اندیشه ها در گذر تاریخ به زوال می رسید، اما وجود کتاب، این ارزش عظیم فرهنگی موجود را نسل در نسل برای انسان ها حفظ کرد، لذا مدارس علمیه باید علاوه بر کار فرهنگی و تربیتی به مقوله پژوهش نیز همت گمارند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تاکید بر ضرورت تقویت مهارت های پژوهشی طلاب، ابراز داشت: مهارت های پژوهشی باید در همه مدارس علمیه تقویت شود و با شناسایی نخبه های پژوهشی هر مدرسه و شناخت جایگاه و نیازهای آنها، کمک کنیم تا فعالیت های پژوهشی بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.

وی، حضور در جشنواره های پژوهشی را فرصت مناسبی جهت تقویت مهارت های پژوهشی دانست و گفت: شرکت در جشنواره هایی همچون علامه حلی فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح پژوهشی مدارس و ایجاد نشاط پژوهشی میان طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، غفلت از مقوله پژوهش و اکتفا به آموزش را مانع پیشرفت حوزه ها خواند و بیان داشت: حوزه بالنده حوزه ای است که پژوهش محور باشد، متاسفانه در سنوات گذشته با مهجور ماندن پژوهش، حوزه های علمیه بر محور آموزش حرکت کردند، از این رو باید برای تغییر آن گام برداشت.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، برطرف کردن موانع پژوهش در حوزه را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: طلبه موفق فردی است که در کنار آموزش به پژوهش بپردازد، از این رو باید موانع پژوهش را برطرف کرد تا طلاب بتوانند گامی استوار و محکم در راستای فعالیت های پژوهشی بردارند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اهتمام معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان جهت شکوفایی این مهم در حوزه علمیه استان، تصریح کرد: امروز سکان پژوهش حوزه ها دست شما بوده و پژوهش جامه عمل نمی پوشد، مگر اینکه طلاب، مهارت لازم دراین رابطه را طلاب کسب کنند و برای دستیابی به این مهم باید طلاب را به افقی برسانید که علاقه مند به پژوهش شوند

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha