شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وزیر بهداشت دیدار با آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که می توان امتیازات شهدا را برای جانباختگان حادثه منا در نظر گرفت گفتند: جانباختگان این حادثه شهید درجه دو هستند و امیدواریم که مسئولان امتیازات شهدا را برای آنان در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید  امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کردند: پیگیری های صورت گرفته سبب شد که با آبرومندی در خصوص اجساد مطهر جان باختگان عمل شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه بخش زیادی  از جنازه جانباختگان به کشور منتقل شده است بیان کردند: مردم انصافا در تشییع جانباختگان سنگ تمام گذاشتند و البته در میان بعثه کشورهای اسلامی،  ایران اسلامی بسیار پرتلاش حاضر شد و نشان دادند که مسئولان ایرانی برای هموطنان خود ارزش قائل هستند و به عقیده من برخی از کشورها که مسئولان خود را اعزام کردند از ایران پیروی کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فرد مسلمان چه زنده و چه مرده محترم است گفتند: یکی از فلسفه های غسل میت نیز این است که نشان داده شود که اسلام برای زنده و مرده احترام قائل است.

معظم له  با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و پیگیری دولت گفتند: اینکه گفته می شود تعمد است را بعید می دانیم و بیشتر به دلیل بی کفایتی است. مگر ایام حج وقتی است که مسئولان عربستانی در رده های بالا کار خود را تعطیل کنند و در کشور خود حضور نداشته باشند؟

این مرجع تقلید ادامه دادند: اگر عربستان سعودی بر سر عقل بیاید و چهار کار را انجام دهد صحنه تغییر می کند. بعد از بازگشت حجاج عصبانیتی در همه مسلمانان نسبت به آل سعود وجود دارد؛ ولی اگر این توصیه های عاقلانه را مد نظر قرار دهند شرایط تغییر می کند.

ایشان گفتند: آنها باید ابتدا با بازماندگان ابراز همدردی کرده، اجازه دهند هیئت تحقیقی این حادثه را بررسی کرده و مقصران را مجازت کرده، خسارات را پرداخت کرده و در نهایت گروهی تشکیل داده و جلوی تکرار این واقعه را بگیرند و در صورت این اقدام مشکلات آنها برطرف می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: مهم برخورد صادقانه با مسائل است و این روش بهترین راه حل برای آنها است و امیدواریم که مسئولان عربستان متوجه شوند که برای آینده چه برنامه ریزی می خواهند داشته باشند.

جانباختگان حادثه منا شهید هستند

ایشان با اشاره به اینکه می توان امتیازات شهدا را برای جانباختگان حادثه منا در نظر گرفت افزودند: جانباختگان این حادثه شهید درجه 2 هستند و امیدواریم که مسئولان امتیازات شهدا را برای ایشان در نظر بگیرند و این اقدام در روحیه بازماندگان آنها تاثیر قابل توجهی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حجاجی که وارد حرم شده ولو اینکه عملی انجام نداده و از دنیا بروند حج آنها مقبول است افزودند: امیدواریم که با تدبیر مسئولان آثار سوء برچیده شده و بدون شک این مشکل حل شدنی است.

جایزه نوبل به وزیر بهداشت

ایشان  خطاب به وزیر بهداشت  گفتند: اگر قرار بود جایزه نوبل به کسانی که در مدیریت واقعه منا موفق عمل کردند، تعلق می گرفت، باید یک جایزه به شما می‌دادند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و نتایج خوبی که این طرح داشته است ادامه دادند: البته باید نظارت های خود را تقویت کرده و دولت، مردم، بیمارستان ها و پزشکان همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح نهادینه شود.

ایشان  در خصوص بازگرداندن پیکر جانباختگان این حادثه بیان کردند: پیکر حجاجی که امکان حمل ندارد نباید منتقل شود و بهتر است که در همان سرزمین به خاک سپرده شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha