جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله وحید

حوزه/ حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه مشکل حج این است که خادم الحرمین خائن الحرمین شده است بیان کردند: وقتی کشوری روادید صادر می کند حفظ جان فرد را قانون تضمین می کند و عربستان نباید در این زمینه کوتاهی می کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به اینکه کسانی که در مسیر الی الله و در سرزمین وحی و در حال احرام جان خود را از دست بدهند دارای جایگاه والایی هستند بیان کردند: این سخن و تعبیر نص صریح قرآن کریم است و تعبیر به کار برده شده درباره ضیوف الرحمن بهت انگیز است.

ایشان بیان کردند: حجاجی که در سرزمین وحی جان باختند مقامی دارند که دارای درک و وصف نیست و کسانی که در این واقعه جان باختند مهاجر الی الله بودند و پاداش گفته شده وعده نیست، ضمانت است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سعادتی بزرگ نصیب این حجاج شده است و برای بازماندگان نیز باقیات الصالحات در نظر گرفته می شود ادامه دادند: جانباختگان واقعه منا ضیوف الرحمن بوده و مهمان خدا هستند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه مشکل حج این است که خادم الحرمین خائن الحرمین شده است بیان کردند: وقتی کشوری روادید صادر می کند حفظ جان فرد را قانون تضمین می کند و عربستان نباید در این زمینه کوتاهی می کرد.

ایشان  اضافه کردند: دفن شدن پیکر جان باختگان در حادثه منا خوب است که در مکه یا مدینه مدفون شوند و اصرار به بازگرداندن پیکرهای مطهر وجهی ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha