جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 359947
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
هیئت مذهبی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد از ساماندهی بیش از ۲۰۰ هیأت عزاداری برای برگزاری برنامه های ماه محرم در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی با اعلام این خبر گفت: ۲۰۰ هیئت مذهبی در قالب هیئات عزاداری در ایام محرم  و عزاداری سید و سرور شهیدان، برنامه های فرهنگی و عزاداری در نقاط مختلف شهری و روستایی گناباد برگزار خواهند کرد

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری عزاداری های ماه محرم در نقاط مختلف شهرستان فراهم شده است، افزود: نشست ها و جلسات هماهنگی با مسئولان هیئت های مذهبی در گناباد برگزار شده و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد خاطر نشان کرد: در ۵روز دهه اول محرم برنامه‌های مذهبی و عزاداری ازساعت ۱۹ آغاز و تا ۲۲ شب در تمامی مساجد و حسینیه‌ها این مراسم برگزار خواهد شد و از شب پنجم به بعد با حضور دسته‌های زنجیرزنی در سطح شهر عزاداری علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها در کوچه و خیابان سطح شهر نیز ادامه خواهد داشت.

 وی یادآور شد: انتظار می رود در این ایام دسته جات و هیئت های عزاداری به گونه ای برنامه ریزی کنند که برای همسایگان مساجد و حسینیه ها مزاحمتی ایجاد نشود.

*محرم؛ بهترین فرصت شناخت اهداف حسینی

حجت‌الاسلام محمدحسین سالاری، مسئول امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی گناباد نیز از آمادگی ۱۶۰مبلغ و مبلغه بومی جهت اعزام به نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان در ماه محرم خبر داد.

وی با بیان این که مبلغان و روحانیون با حضور در هیئات و حسینیه‌ها، نسبت به تبلیغ دین اسلام و گسترش معارف اهل بیت(ع) و تبیین هدف قیام عاشورا اقدام می کنند، افزود: ماه محرم و صفر فرصت بسیار مناسبی است تا شناخت از امام حسین(ع) و اهداف ایشان بین آحاد جامعه ترویج داده شود.

مسئول امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی گناباد یادآور شد: اقامه نماز جماعت، تبلیغ پیام قرآن و علوم قرآنی، برگزاری جلسات شناخت تاریخ صد اسلام و عبرت‌های عاشورا، آموزش احکام دین، برگزاری جلسات دعا و شرح احادیث معصومین (ع) از دیگر فعالیت های مبلغین اعزامی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha