پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش پرچمداران حسینی (ع)

حوزه/ استفاده از اشعار، مستند و صحیح و دارای مفاهیم و پیام موثر است و باید روضه های غیر مستند و جملات غلو آمیز که موجب وهن و تحقیر است، پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام غلامرضا بسکابادی، همایش پرچمداران حسینی (ع) که با حضور مسئولین، اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و روحانیون تایباد و باخرز، در حسینیه و مجتمع فرهنگی نینوا برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین (ع) در سخنانی به حادثه منا اشاره کرد و گفت: فاجعه منا که باعث عزادار شدن امت اسلام شد، ناشی از بی لیاقتی و بی کفایتی عمال سعودی در میزبانی از زائرین خانه خدا رخ داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد در ادامه به فرهنگ و آداب عزاداری اشاره کرد و افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) اجر عظیمی دارد و ائمه معصومین علیهم السلام همواره شیعیان و دوستان خود را جهت عزاداری ترغیب می کردند.

این فعال فرهنگی با یادآوری دشواری عزاداری در دوران طاغوت، خاطرنشان کرد: نعمت اقامه و برپایی عزا برای امام حسین (ع) به برکت جمهوری اسلامی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

حجت‌الاسلام بسکابادی در ادامه خطاب به مداحان گفت: استفاده از اشعار، مستند و صحیح و دارای مفاهیم و پیام موثر است و باید روضه های غیر مستند و جملات غلو آمیز که موجب وهن و تحقیر است، پرهیز شود.

وی با تاکید بر این که تصاویر و تماثیل غیرواقعی باید از هیئات جمع شود، افزود: منبر باید مختصر و مفید باشد و روحانیون سعی کنند به روز باشند و حرف تازه در منابر داشته باشند.

حجت‌الاسلام امجدی زاده، امام جمعه شهرستان باخرز نیز در سخنانی به اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره و نکاتی را پیرامون امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha