جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 359953
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
طلاب

حوزه/ مدرسه علمیه امام رضا(ع)، سال ۱۳۹۰ به همت امام جمعه وقت صفادشت تأسیس شد و هم اکنون طلاب در پنج پایه تحصیلی در آن مشغول به فراگیری علوم اسلامی هستند.

حجت الاسلام اسدالله مهرآرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت استان تهران، گفت: این مدرسه در سال 1390 توسط حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد سادات رسول، امام جمعه وقت صفادشت تأسیس شد.

 مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت ادامه داد: این مدرسه در پنج پایه تحصیلی و با 65 نفر طلبه در حال فعالیت می باشد و علاوه بر برگزاری کلاس های درسی، اقدام به برگزاری کلاس های حفظ قرآن و حدیث شناسی کرده ایم. همچنین برای طلاب پایه 1 و 2 کلاس کارگاهی تشکیل می شود تا مطالب دروس را بصورت کاربردی تر فرا بگیرند.

وی به فعالیت های پژوهشی طلاب اشاره کرد و افزود: در امر پژوهش برنامه های خوبی در دستور کار قرار دارد و از طلاب نیز خواسته ایم جهت کسب پنج نمره پژوهش که توسط مرکز تصویب شده است، اقدام به ارائه مقاله ی پژوهشی نمایند.

حجت الاسلام مهرآراء در ادامه با اشاره به وضعیت فضای آموزشی مدرسه، ابراز داشت: این مدرسه، هم اکنون به دلیل برخی موانع در یک ساختمان استیجاری به فعالیت حوزوی خود ادامه می دهد. البته اقدام به خرید زمین جهت احداث ساختمان جدید مدرسه نموده ایم، اما بنا به دلایلی همچون عدم تخصیص بودجه، کمبود منابع مالی و ... موفق به ساخت آن نشده ایم.

وی با بیان این که عمده هزینه های مدرسه و تأمین حقوق اساتید توسط تولیت مدرسه تأمین می شود، افزود: برای اجرای برنامه های علمی و پژوهشی نیازمند امکانات نوین نرم افزاری و سخت افزاری هستیم، البته تأمینامکانات موررد نیاز مستلزم هزینه هایی می باشد، که متاسفانه برای پشتیبانی از این برنامه ها منابع مالی در اختیار نداریم و با شرایط موجود برنامه های آموزشی مدرسه طبق قانون مرکز مدیریت بطور منظم برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت همچنین به ضرورت تربیت طلاب مهذب تاکید کرد و گفت: عملکرد طلاب در جامعه تأثیر مستقیم دارد و هر کاری که طلبه انجام می دهد از نگاه مردم دور نمی ماند، به طور مثال هر طلبه ای که اقدام به اقامه نماز اول وقت می کند، روی تک تک افراد جامعه اثر دینی و تبلیغی می گذارد.

وی در پایان به آسیب های پیش روی طلاب نیز اشاره کرد و بیان داشت:  اشتغال طلاب به کارهای جنبی و حاشیه ای موجب افت درسی طلاب می شود، چون زمانی را که باید به مطالعه و مباحثه اختصاص دهند، صرف امور بیهوده      می شود. به نظر بنده راه حل این گونه مشکلات، آگاه سازی طلاب نسبت به عواقب پرداختن به این حواشی می باشد، تا ان شاء الله بتوانند با رعایت تقوا و علم اندوزی موجبات رضایت امام زمان(عج) را فراهم نمایند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha