جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ اگر داعش سر افراد را می بُرد و جان مسلمین را هدف گرفته، تشیع لندنی افکار و عقاید مردم جهان را هدف قرار داده تا با گره زدن خرافات و پیوند آن به اسلام ناب، چهره ای خشن و افراطی از اسلام به جهانیان نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در جمع هیئات مذهبی آذربایجان شرقی، استکبار ستیزی را یکی از پیام های عاشورا خواند و گفت: شعار ماندگار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا، "هیهات مناالذله" بود، ملت ایران نیز این شعار را هرگز فراموش نکرده و زیر بار ذلت و استکبار نمی‌روند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مقام معظم رهبری بارها در خصوص تشیع لندنی و تسنن آمریکایی هشدار داده اند و همان طوری که تکفیری ها و داعشی ها آفتی علیه اسلام و مسلمین است، جریان تشیع لندنی و تسنن آمریکایی نیز بدعت بوده و علیه اسلام و ارزش های اسلامی به پا خاسته اند و ضررشان کمتر از گروه های تروریستی داعش و تکفیری نیست.

وی اضافه کرد: اگر داعش سر افراد را می بُرد و جان مسلمین را هدف گرفته، جریان تشیع لندنی افکار و عقاید مردم جهان را هدف قرار داده تا با گره زدن خرافات و پیوند آن به اسلام ناب، چهره ای خشن و افراطی از اسلام به جهانیان نشان دهد.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: اینها به جای این که معارف اسلام ناب را ترویج داده و در جهت احیای آن باشند، عقاید خرافی و انحرافی را ترویج می دهند و در قیامت باید پاسخگویی خداوند متعال باشند.

امام جمعه تبریز در ادامه افزود: عاشورا نشانگر پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل است و حضرت امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شد، از این رو عزادار واقعی باید به اهداف قیام امام حسین(ع) توجه کند.

وی یادآور شد: صرف سینه‌زنی و عزاداری کافی نبوده و باید نسبت به اهداف و آرمان‌های حضرت سیدالشهداء(ع) معرفت پیدا کرده و ادامه‌دهنده راه و روش ایشان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha