جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ميرمسعود حسينيان

حوزه/ سركنسول ايران در كربلا با اشاره به برگزاري دومين جلسه ستاد اربعين در كربلا گفت: ‌سفير ايران در بغداد، بعد از اين جلسه در ديدارهاي جداگانه با مقامات عراقي، تسهيل امور مربوط به سفر زايران ايراني در ايام اربعين را دنبال كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آقاي ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با اشاره به برگزاري دومين جلسه ستاد اربعين ويژه كربلا گفت: در اين جلسه كه مهندس دانايي فر سفير جمهوري اسلمي ايران در بغداد و ساير مسئولان امر حضور داشتند، جديدترين برنامه ها براي تسهيل سفر زائران ايراني در ايام اربعين مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي افزود: در اين جلسه موضوعات مهمي چون انتقال زايران از مرزها به شهرهاي زيارتي و بالعكس، اسكان، تغذيه، خدمات درماني و مسائل امنيتي بررسي شد .
حسينيان به ديدارهاي جداگانه سفير ايران در بغداد با استاندار و مسئولان عتبات مقدسه در كربلا اشاره و تصريح كرد: تعداد زيادي مسجد، مدرسه و زمين براي اسكان زايران مشخص شده كه با توجه به حجم بالاي زايران اربعين، نيازمند تعامل دو سويه بين مقامات ايراني و عراقي هستيم.
وي يادآور شد: ‌ستاد مركزي اربعين با مشاركت حداقل 27 نهاد و ارگان در سازمان حج و زيارت در تهران تشكيل شده و در عراق نيز اين كميته زير نظر سفير ايران در بغداد تشكيل شده است كه در اين كميته، علاوه بر سفير، سركنسولهاي ايران در شهرهاي كربلا، نجف و بصره، نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و شركت عمليات شمسا و همچنين هلال احمر، كميته امداد و ساير نهادهاي ايراني و مرتبط در عراق حضور دارند و اين ستاد، ماموريت هماهنگي با مقامات عراقي و سرپرستي كارهاي مربوط به زائران ايراني در ايام اربعين را عهده دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha