جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقوی - شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

حوزه/ آیت الله مشکینی جزو افراد تمدن ساز بود و چنین افراد تمدن سازی که موجب تحولات بزرگ در جامعه می شوند، ابتدا خود را دگرگون و متحول کرده اند و پس از آن قدرت تمدن سازی را به دست آورده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین تقوی، ظهر امروز در هفتمین همایش طریق سعادت و تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله مشکینی که با حضور طلاب و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان این که آیت الله مشکینی دارای شخصیتی جامع و بی نظیر بود، ابراز داشت: رشد و شکوفایی فرهنگ تمدن بشری در گرو مجاهدت های چنین افراد است که عمر خود را در راه ارتقاء و تعالی فرهنگ سپری کرده اند.

وی، افزود: تحولات اجتماعی را چنین افراد بزرگی رقم زدند، این افراد به خاطر توانایی تسلط بر روح جامعه، افکار و قدرت های جامعه را بسیج کرده و موجب تحولات بسیار بزرگ شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی در تجلیل از بزرگان بسیار مفید و اثر گذار است، افزود: جهت تدوین تمدن نوین اسلامی، نیازمند فقیهان عالم و بصیری همچون آیت الله مشکینی هستیم.

وی با بیان این که آیت الله مشکینی جزو افراد تمدن ساز بود، چنین افراد تمدن ساز که موجب تحولات بزرگ در جامعه می شوند، ابتدا خود را دگرگون و متحول کرده اند و پس از آن قدرت تمدن سازی را به دست آورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، اولین منزل در طی طریق و تمدن سازی، پرورش روح و تهذیب نفس است که باید مورد توجه قرار گیرد. به تعبیر عرفا، اولین منزل یقضه و بیداری است تا دل انسان نورانی شود و تا این نور در دل انسان روشن نشود، نور بخشی به جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

وی، افزود: تعظیم شعائر یکی از مسال بسیار مهمی است که مورد تاکید اسلام است، جامعه و افراد آن باید با نشاط باشند و نسبت به شعائر اهمیت قائل باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، قدردانی و تجلیل از بزرگان دین، شکر گزاری و بزرگداشت میراث ارزشمند هر جامعه است.

وی، افزود: الگو سازی و معرفی بزرگان جامعه از دیگر بخش های مهمی است که باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، در خاتمه گفت: در الگو سازی ها و بیان خاطرات، نباید انحرافی صورت گیرد، بیان خاطره ها باید مستند و بر اساس منطق باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha