جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مشکینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آیت الله مشکینی نمونه بارز یک فقیه بصیر و ولایتمدار بود و حوزه های علمیه باید امثال ایشان را تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در هفتمین همایش طریق سعادت و تجلیل از شخصیت آیت الله مشکینی که با حضور طلاب و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با تشریح ابعاد شخصیتی آیت الله مشکینی، گفت:  ایشان ذوب در ولایت بود.

وی، افزود: ایشان علاوه  بر این که در امر فقاهت تخصص و تبحر داشتن، در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز دارای نظریه های بسیار مفید، جامع و کامل بودند. درس خارج ایشان در قم یکی از شلوغ ترین جلسات بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: یکی از ویژگی های مهم آیت الله مشکینی لحظه شناسی و بصیرت این مرد الهی بود که الگویی برای تمام علماء و مسئولین است.

وی، افزود: آیت الله مشکینی به خاطر درک واقعیت های روز، تاکید بسیار زیادی بر تحول حوزه های علمیه داشتند، چرا که آینده حوزه های علمیه برای ایشان بسیار مهم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: بصیرت، ولایتمداری، دشمن شناسی، استکبار ستیزی، زهد و تقوا، تواضع از جمله شخصیت های بارز آیت الله مشکینی بود.

وی، افزود: ایشان علاوه از فعالیت های تاثیرگذاری که در طول مبارزات انقلاب انجام می دادندف در طول هشت سال جنگ تحمیلی، همواره از امام و انقلاب دفاع می کردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: آیت الله مشکینی نمونه بارز یک فقیه بصیر و ولایتمدار بود و حوزه های علمیه باید امثال ایشان را تربیت کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha