جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل دادگر اداره مشمولان حوزه

حوزه/ مسئول اداره مشمولین حوزه های علمیه از برگزاری مسابقات قرآن و عترت ویژه مشمولان حوزه های علمیه در سراسر کشور خبر داد.

اسماعیل دادگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همین خصوص اظهار داشت:اداره مشمولین حوزه های علمیه در صدد است مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه را با همکاری دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه ویژه مشمولان وظیفه در راستای ترویج آموزه های دینی و قرآنی و به منظور فراهم آوردن زمینه جهت انس بیشتر مشمولان با مصحف انسان ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و تشویق مشمولان نخبه قرآنی برگزار کند.

وی افزود: از جمله مزایای این مسابقات می توان به استفاده از مرخصی تشویقی و تجلیل از نفرات برتر در همایش سالانه تجلیل از مشمولان ممتاز اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان این که آزمون در رشته های حفظ و ترجمه 10 جز ، 15 جز و کل قرآن خواهد بود، گفت: آزمون مفاهیم بر اساس نکات تفسیری سوره اعراف تالیف استاد بهرام پور و آزمون نهج البلاغه نیز بر اساس کتاب ترجمه و شرح 110 حکمت برگزیده تالیف حجت الاسلام حسینی خواهد بود.

دادگر در خصوص نحوه ثبت نام بیان داشت : متقاضیان شرکت در آزمون از تاریخ 20 مهرماه لغایت اول آبان ماه فرصت دارند با ورود به پرتال شخصی خود در سامانه نجما (سایت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه) اقدام به ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به این که آزمون در 15 آبان ماه سال جاری با همکاری مراکز مدیریت استانی در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: تعداد طلاب مشمولی که می توانند در این مسابقات ثبت نام کنند در حدود 1300 طلبه است که در همان مرکز استان خود به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha