سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 359976
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
عاشورا

حوزه/ مسئول فرهنگی حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد گفت: عاشورا یک باور سیاسی نیست بلکه جزء ایمان و اعتقاد مردم می باشد.

حجت الاسلام صولت حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، با تاکید بر اینکه امروز باید شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد، اظهارداشت: هدف از حضور در مجالس کسب معرفت می باشد و نه فقط برای ثواب ، هیئت های مذهبی باید در مجالس خود حسین شناسی را تبیین نمایند.

وی با تاکید براینکه: نباید  در واقعه کربلا از نقش رسانه ای حضرت زینب(س) غافل شد، بیان داشت: اگر حضرت زینب نبود شاید در حال حاضر کربلا فراموش شده بود؛ روشنگری های حضرت زینب بود که باعث راه اندازی قیام های خزاعیه ، توابین و مختار شد.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد : متاسفانه در هیئت های مذهبی کمتر به این موضوع پرداخته شده است، در صورتی که حضرت زینب(س) به مثابه رسانه عاشورا عمل کردند.

وی در توصیه به وعاظ اظهار داشت : وعاظ در منابر به آنچه می گویند پای بند باشند لذا تازمانی که منبر را عامل کسب درآمد بدانند آن منبر موثر نخواهد بود.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد تصریح کرد : عاشورا یک باور سیاسی نیست بلکه جزء ایمان و اعتقاد مردم می باشد و در همین خصوص از آنجایی که باور سیاسی برخواسته از ایمان نمی باشد می توان آن را خاموش کرد ولی یک اعتقاد و ایمان را نمی توان خاموش کرد.

وی در خصوص عدم تاثیرگذاری برخی مراسمات گفت : دور شدن ما از محتوای عاشورا از عوامل اساسی این موضوع می باشد. متاسفانه ما تمام قیام امام حسین(ع) را در گریه کردن برای ایشان خلاصه کرده ایم و به زاویه های مختلف قیام عاشورا نپرداخته ایم.

حجت الاسلام صولت حیدری در بخش دیگری از  سخنان خود در خصوص آسیب رساندن به بدن و برهنه شدن گفت : ما باید تابع قانون" لاضرر و لاضرار فی الاسلام" باشیم یعنی عزاداری ها باید در چارچوب سلامت و اخلاق و آنچه که عرف می پسندد باشد.

وی در پایان اظهار داشت : اعتقاد بنده این است که اسلام با هر زمانی سازگار است . ما باید مراقب این نکته باشیم که دشمن با وارد کردن یک سری خرافه ها به دنبال کاهش شکوه و عظمت حسینی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha