پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حمید محمدی

حوزه/شهدای قرآنی منا واقعا موقعیت ممتازی دارند و باید ارزش های آنها بازشناسی شود؛ باید شرایطی ایجاد شود که حکومت آل سعود رسوا شود و این سکوت و جهل رسانه ای شکسته شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در مراسم معراجیان منا که با حضور حجت الاسلام والمسلمین اعرافی  و از سوی جامعه المصطفی(ص) در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، حجتالاسلام والمسلمین حمید محمدی، رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، با ذکر این مطلب که هجرت به بیتالله یکی از وجوه مهم هجرت است، گفت: مهاجرت برای پذیرش و دریافت نور است و شهادت، انتشار نور است و به همین جهت کسی که در این راه به شهادت برسد دو وجه احیا را در خود دارد، یعنی نور را دریافت می کند و در جامعه بازنشر می کند.

وی افزود: نقطه آغازین خروج مهاجرانه و نقطه پایانی رسیدن به لقاالله و حی شدن در عین حی مطلق است؛ این افراد نزد خدا روزی خور و زنده هستند و مصداق "بقیه الله خیرلکم" می شوند.

حجتالاسلام والمسلمین حمید محمدی گفت: افرادی در این مسیر قرار می گیرند به حیات طیبه و حیات نبوی می رسند؛ ترویج قرآن یک کار مجاهدانه است و قاریانی که در این حج حضور پیدا کردند برای ترویج کلام وحی در این مسیر حضور پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا و مجاهدان قرآنی هر دو حیات الهی را با هم دارند و مهاجر الی الله هستند؛ آنها در مسیر احیای شعائر الهی گام برداشتند.

حجتالاسلام والمسلمین حمید محمدی با اشاره به آیه دوم سوره مائده بیان کرد: در این سوره بر اهمیت و لزوم رعایت شعائر الهی توصیه شده است ولی در حج امسال این شعائر توسط آل سعود به شدت زیرسوال رفت.

وی گفت: خداوند فرموده که کسانی که شان خانه خدا را رعایت نمی کنند گرفتار عذاب الهی می شوند و این مساله در این آیه هشدار داده شده است که خداوند با آنها به شدت برخورد خواهد کرد و آنها نیز باید عقوبت این عمل را پس دهند.

رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، با ذکر این مطلب که پرده دار خانه خدا باید مثل حضرت ابراهیم(ص) بصیر و بسیط الید و با تقوا باشد ، تصریح کرد: مراسم حج باید اقامه شود و اقامه حج با مدیریت حج متفاوت است.

وی گفت: شهدای قرآنی ما واقعا موقعیت ممتازی دارند و باید ارزش های آنها بازشناسی شود؛ باید شرایطی ایجاد شود که حکومت آل سعود رسوا شود و این سکوت و جهل رسانه ای شکسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته حقیقت یاب، افشای شبکه وزنجیره بین المللی نظام سلطه، افشای توطئه اخراج اسلام گرایان تندروی غربی به سمت جهان اسلام ، پیگیری حقوقی در مجامع بین المللی با مستند نگاری این حادثه، ایجاد تشکیلات وکلای بدون مرز از حقوق دانان بدون مرز و مسلمان و غیر مسلمان، پیگیری مشکلات ایجاد شده برای خانواده های داغدیده از فعالیت هایی است که باید در این زمینه انجام شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: در این واقعه دردناک یک خیر بزرگ نیز بود که همان ارتقای محبوبیت مقام معظم رهبری در ایران و جهان اسلام و رسوا شدن این حکومت خبیث بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha