پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد میرمحمدی/ استاندار یزد

استاندار یزد باتاکید بر اینکه امروز دشمن از طریق اختلافات در صدد نفوذ در جوامع اسلامی است، گفت: امروز بایستی از هرگونه اقدامی که موجب اختلاف بین جوامع اسلامی می شود پرهیز گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، مهندس سید محمد میرمحمدی، امروز  در گردهمایی طلایه داران هدایت که در مسجد روضه محمدیه با حضور مبلغین حوزه علمیه استان یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه روحانیت اعتماد مردم است و هرگونه عنصر و عاملی که بخواهد به این اعتماد لطمه بزند باید از آن پیشگیری کرد اظهار داشت: روحانیان باید در هر بخش همدلی و همزبانی را ملاک هدایت و توصیه خود قرار دهند.

 استاندار یزد با اشاره به اینکه امروز می بایست شرایط حساس بین المللی را به خوبی شناخته و در راستای اتحاد جهان اسلام گام برداریم، افزود: اگر در جهان اسلام اختلاف باشد اسلام لطمه خواهد خورد، بنابراین باید تلاش کنیم تا بین فرق اسلامی، همدلی و همزبانی ایجاد کنیم.

وی  از روحانیون و مبلغان خواست تا  ایام تبلیغی در ماه محرم، اهتمام لازم را نسبت به ترویج اتحاد اسلامی و دوری از تنش مذهبی داشته باشند.

میرمحمدی باتاکید بر اینکه امروز دشمن از طریق اختلافات در صدد نفوذ در جوامع اسلامی است، افزود:  امروز بایستی از هرگونه اقدامی که موجب اختلاف بین جوامع ما می شود دوری کنیم زیرا ما به اتحاد و انسجام درونی نیاز داریم و اقتدار ملی و انسجام درونی مردم دشمن را ناامید می کند.

وی در ادمه به توضیح پیام ها و درس های عاشورا پرداخت و تصریح کرد: روحانیون با اعزام به مناطق در جهت رساندن پیام عاشورا به مردم گام برمی دارند که یکی از این پیام ها در جهت اعتقاد و توحید در عمل است که این مسائل اساس دین ما است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: موضوع دوم پیام های عاشورا بعد اخلاقی است که نیکی، آزادگی، آزادمردي، ایثار و گذشت از جمله این ویژگی ها است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وجهاد نیز از پیام های سیاسی عاشورا است که باید در این زمینه روحانیون به ایراد سخن بپردازند

میرمحمدی خاطرنشان کرد: پیام های عاشورا به بانوان نیز حضور در مسائل سیاسی و مشارکت در امور اجتماعی جامعه، عفاف و حجاب و شهیدپروری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha