پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: با افرادی که به صورت حرفه ای تکدی گری می کنند و علی رغم این که نیازمند نیستند، سرمایه های بزرگی برای خود جمع می کنند باید مقابله شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عصر امروز در همایش گردهمایی خیرین استان آذربایجان شرقی، گفت: در دین مقدس اسلام روی کار های خیر تاکید فراوانی شده است.

وی با بیان این که اسلام دین محبت، عاطفه و مساعدت به همنوعان است، افزود: در بعضی روایات و متون دینی علاوه از رعایت حقوق مسلمانان بر رعایت حقوق همنوعان تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: حضرت علی(ع) از کوچه ای رد می شدند که با یک متکدی روبرو می شوند، ایشان سئوال می کنند که این چه کسی است؟ می گویند نصرانی است، حضرت دستور می دهند تا از بیت المال به وی کمک شود تا دست حاجت به روی کسی دراز نکند.

وی با بیان این که انسان ها یا برادران دینی و یا همنوع هستند، گفت: باید به کسی که نیازمند است توجه کرد و مشکلش را حل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر چه را در راه خدا انفاق کنید، گم نخواهد شد، گفت: انفاقی که قبل از مرگ صورت می گیرد، بسیار پر فضیلت تر از انفاقی است که بعد از مرگ صورت می گیرد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نشانه های بهشتیان، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: برای اهل بهشت نشانه هایی وجود دارد از قبیل داشتن قیافه بشاش و با نشاط، زبانی که همیشه ذاکر است و دست دهنده.

وی، افزود: ذکر زبانی که مقدمه ذکر عملی"انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات" همراه با سخاوت در راه مشروع از نشانه های مومن است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: با افرادی که به صورت حرفه ای تکدی گری می کنند و علی رغم این که نیازمند نیستند، سرمایه های بزرگی برای خود جمع می کنند باید مقابله شود.

وی، افزود: متاسفانه کمک های بهزیستی و کمیته امداد با توجه به رکود اقتصادی و تورم کفاف نیاز مستمندان را نمی دهد و باید فکری کرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دولت در وضعیت مالی خوبی قرار ندارد و کمک به فقراء و نیازمندان متوجه خیرین و افراد متمکن است.

وی، بیان کرد: اگر به وضع معلولین رسیدگی نشود و زیر نظر پزشک معالج قرار نگیرند وضعیت نامطلوبی پیدا خواهند کرد و ابرازداشت: امیدواریم خیرین استان در عمل به تعهدات خود در قبال کمک به معلولان و مستمندان موفق باشند و الطاف و عنایات خداوند متعال شامل حال این عزیزان شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha