جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمریکایی ها و غربی ها در زمینه مبارزه با تروریست و حمایت از تعقل در دنیا کاملا دروغ می گویند؛ زیرا اگر یک روز حمایت آنها از آل سعود برداشته شود، آنها یک روزه سقوط می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی، شب گذشته  در مراسم یادبود شهدای واقعه منا در مدرسه  علمیه حقانی  قم  با اشاره به ماه محرم و ایام تبلیغی حوزه های علمیه گفت: در تاریخ اسلام نگاه های متفاوتی در باب قیام امام حسین(ع) بیان شده است.

وی افزود: امام حسین(ع) در سال 60 هجری با یک پدیده سابقه دار مواجه شد که هسته های اولیه آن پس از پیامبر (ص)ایجاد شد که از کفر و شرک بود و رنگ نفاق گرفت و در درون امت اسلام جریان پیدا کرد.

رئیس جامعه المصطفی  با بیان ا ین که  دو کانون اموی و علوی در دامنه اسلام شکل گرفت بیان داشت: امام (ع)در یک جریانی قرار گرفت که چند گزینه پیش روی داشتند؛ اولین گزینه پیش روی حضرت، ادامه پیمان صلح بود؛ البته رهبر انقلاب فرمودند که نباید مساله صلح امام حسن(ع) را یک عقب نشینی بدانیم، بلکه ایشان به دلیل خیانت یاران مجبور به صلح شدند؛ این صلح مایه افتخار امام و مایه ننگ جامعه است.

امام جمعه  قم خاطرنشان کرد: گزینه اول، نه منطقی بود و نه شدنی؛ زیرا معاویه تمام بندهای صلح با امام را زیرپا گذاشت و یزید نیز پایبند به این ماجرا نبود؛ این جریان عملی هم نبود، زیرا یزید به هیچ عنوان این مباحث را قبول نداشت.

وی افزود: گزینه دوم، این بود که امام(ع) بدون توجه به صلح، سکوتی را همراه با مبارزه منفی را در پیش بگیرد که این مبارزه نیز در این شرایط امکان نداشت؛ گزینه سوم، این است که ایشان از نقاط اصلی کانون های قدرت به سمت مرزها بروند که این مساله هم شدنی نبود، زیرا کدهای تاریخی بیان می کند که یزدیان به این امر راضی نبودند؛ ضمن اینکه این کار باعث می شد که یزدیان به اهداف خود برسند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: قیام چهارم ،انقلاب و شورش عمومی بود که در انقلاب ما نیز چنین مساله ای رخ داد، ولی این مساله نیز در آن زمان به دلیل غفلت و خاموشی، عملی نبود؛ ضمن اینکه اگر این ظرفیت نباشد، دشمن همه چیز را در دست می گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: گزینه دیگر، حکومت محلی بود که این مساله نیز شدنی نبود؛ این مساله باید در کوفه رخ می داد که صلابت لازم در کوفه وجودنداشت، ولی ایشان برای اتمام حجت این مساله را آزمودند.

وی گفت: راه ششم، تسلیم شدن بود، ولی قطعا امام هیچگاه زیربار چنین مساله ای نمی رفت و ایشان مساله «هیهات منا الذله» را بیان کردند؛ راه هفتم، راه شهادت امام(ع) است، ولی امام، آگانه و سنجیده و با نگاه راهبردی شهادت را انتخاب کردند که این شهادت طوری  معماری و طراحی شد که در اوج مظلومیت محقق شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد:امام حسین(ع) معمار شهادت راهبردی و دشمن شکن است؛ نکته ای که باید در نظر داشت، معماری شهادت است؛ عاشورا یک تابلوی بسیار زیبایی از شهادت راهبردی در یک نقشه راه بسیار دقیق است که قبل از آن طراحی شده است؛ یکی از کارکردهای عاشورا این است که ایشان بنیان بنی امیه را برافکندند.

عاشورا مکتب شیعه را حفظ کرد

وی افزود: نکته دیگر آن است که عاشورا هم برای شیعه است و هم برای امت اسلام؛ این ابعاد برای همه مردم مسلمان بود؛ یکی از کارهای مهم عاشورا این بود که شیعه را به عنوان یک مکتب حفظ کرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: متاسفانه تفکرات خطرناکی بوجود آمد که می گفتند که اگر کسی با زور بر مردم سایه افکند و چند نفر از اهل حل و عقد با او بیعت کردند، همه باید با او بیعت کنند و حکومت او مشروع است؛ امام حسین(ع) این نگاه را تغییر دادندو جلوی آن مفاسد بزرگ گرفته شد.      

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: همان چیزی که عاشورا برای شکست و محو آن ماندگار شد، از بین نرفت؛ یک جریان ارتجاعی انحرافی و خشک و معاند با ارزش های اسلام ادامه پیدا کرد؛ این جریانی که امروزه به اسم وهابیت می شناسیم برای همه اهل سنت نیز نیست، ولی این مساله ریشه هایی در قبل و بعد داشت.

قصه آل سعود، قصه یزید و اندیشه اموی است

وی گفت: قصه آل سعود، قصه یزید و اندیشه اموی است؛ به تدریج این جریانی که یک فکر منحرف بود با قدرت در هم تنید و پایگاه خود را قبله مسلمین قرارداد و در چند دهه اخیر، این جریان انحرافی به قدرت رسیده با سیاست های جهانی مستکبرین عالم گره خورد.

امام جمعه موقت خاطرنشان کرد: آل سعود، پرونده جنایب باری است، ولی از هرچیز بدتر این است که پایگاه تولید فکر کشتار و خشونت و تفرقه و خنجر زدن به وحدت اسلامی است.

برابری  هزینه دانشگاه محمد بن سعود با تمامی حوزه های علمیه و دانشگاه های مهم ایران

وی افزود: بودجه دانشگاه محمد بن سعود از تمام نهادهای حوزوی کل کشور و چندین دانشگاه اول ایران بیشتر بود؛ همه این فکری که در این دانشگاه تولید می شود، همین کفر ابن تیمیه ای است که خدا را مجسم می داند و دائم مردم را تکفیر می کند، توحید سعودی و وهابی از تجسمی صورت می گیرد که عین کفر است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: پولی که این کشور در کشورهای مختلف و از طریق طلابی که از کشورهای مختلف می گیرد، خرج می کنند یک سپاه عظیم و پر امکانات است؛ در همین فاجعه منا، مشخص شد که سعودی ها دهان حاکمان کشورهایی که در این حادثه اتباع خود را از دست داده اند بسته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: آمریکایی ها و غربی ها در زمینه مبارزه با تروریست و حمایت از تعقل در دنیا کاملا دروغ می گویند زیرا اگر یک روز حمایت آنها از آل سعود برداشته شود، آنها یک روزه سقوط می کنند.

وی گفت: این حادثه منا در مقدمات و حین و بعد از قضیه یک مساله کاملا عمدی به نظر می آید؛ امروز چهره منطقه ای جریان اموی و یزیدی آل سعود است و در مقیاس جهانی، استکبار جهانی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha