سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 360012
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
محمد علی مجاهدی

حوزه/ رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم از رشد آثار و اشعار آفت زده طی سالهای اخیر انتقاد و خواستار اصلاح وضع موجود شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد محمدعلی مجاهدی شب گذشته  در هفتمین سوگواره شعر عاشورایی که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، از آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یک مرجع بیداردل و راهگشا و شیعه پرور جهان تشیع یاد کرد و گفت: رهنمودهای کلیدی این مرجع تقلید برای ما درس آموز بوده و خواهد بود.

این شاعر شعر آئینی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی نخل برومند شعر آئینی به ویژه شعر عاشورایی بسیار بالیده و شاخ و برگ‌های آن در فضا پراکنده شده ولی گاهی با آثاری مواجه می‌شویم که آفت زده هستند.

مسئول دبیرخانه شعر آئینی کشور، این اشعار در محافل حسینی و مجالسی که مربوط به اهل بیت(ع) است مجال عرض اندام پیدا می‌کنند و شور و شعور و حماسه‌ای که در فرهنگ عاشورا موج می‌زند را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

مجاهدی با بیان اینکه دو نگاه به فرهنگ عاشورا هست؛ یکی نگاه ذلت آمیز و دیگری نگاه عزت آمیز، تأکید کرد: شعر هنر خوبی است ولی تاجر شعر شدن معضل را حل نمی‌کند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم در پایان یک قطعه شعر با مضمون انتقاد از صاحبان آثار آفت زده در عرصه شعر آئینی قرائت کرد.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha