جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه

حوزه/ مدرسه علمیه شهر جدید پرند، سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و در چهار طبقه، با حمایت خیرین تأسیس شد.

حجت الاسلام مهدی بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و آموزشی مدرسه علمیه امام صادق(ع) پرند، گفت: مدرسه علمیه شهر جدید پرند، سال 88 در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و در چهار طبقه و با حمایت مالی خیرین تأسیس شد و ابتدای فعالیتش را تحت مدیریت حوزه علمیه شهریار آغاز کرد و از سال 89 با کسب مجوز رسمی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، زیر نظر مدیریت حوزه علمیه استان تهران اقدام به پذیرش طلبه و جذب استاد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر جدید پرند افزود: در این مدرسه هم اکنون 82 طلبه در 6 پایه تحصیلی مشغول به تحصیل می باشند. البته گنجایش و ظرفیت مدرسه تا 600 نفر پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه امام صادق(ع) به لحاظ آموزشی و کسب معدل با نمرات بالا یکی از مدارس خوب و ممتاز استان تهران به شمار می رود و طراز علمی طلاب از این بُعد قابل قبول می باشد، به طوری که طلاب مدرسه در المپیاد علمی مدارس، موفق به کسب رتبه های دوم و سوم شدند.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد:  مدرسه امام صادق(ع) دارای کتابخانه بزرگی است که در صورت تجهیز کامل آن، منشأ خیر و برکت برای طلاب پژوهشگر خواهد بود. همچنین این مدرسه دارای مسجد بسیار بزرگی نیز می باشد که مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد و در مناسبت های مختلف میزبان هیئت های مذهبی است.

حجت الاسلام بابایی درباره برنامه های پژوهشی مدرسه امام صادق(ع)، خاطر نشان کرد: پژوهش از مسائل اساس در حوزه به شمار می رود و در صددیم با جذب منابع مالی، امکانات لازم و محیط پژوهشی را فراهم کرده و به طور جدی و با برنامه ریزی دقیق و ترغیب طلاب به مطالعه هدفمند، آن ها را وارد عرصه های تحقیق و پژوهش نماییم.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) شهر جدید پرند افزود: برگزاری منظم و جدی مطالعه دروس به صورت مباحثه سنتی با نظارت اساتید از برنامه های مدرسه محسوب می شود، همچنین سعی کرده ایم طبق آیین نامه مرکز 5 نمره ای که به پژوهش اختصاص داده شده است، را به طلاب فعال اختصاص دهیم. این نمره تنها در کارنامه آموزشی طلابی اعمال خواهیم شد که حداقل یک مقاله علمی تحقیقی را به معاونت پژوهش مدرسه ارائه کرده باشند.

وی با تشریح فعالیت های تبلیغی طلاب مدرسه امام صادق(ع)، بیان داشت: ما برنامه های تبلیغی خود را در سطح مدارس، تکایا، حسینیه ها، مساجد و هیئات پیگیری و اجراء می کنیم. به طور مثال با اعزام طلاب، تقریباً مدارس شهر پرند را تحت پوشش قرار داده ایم و این امر با استقبال مدارس، روند رو به رشدی داشته است. حتی در برخی از مدارس، کلاس های تجوید و قرائت قرآن کریم توسط طلبه ها تدریس می شود.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به اجرای برنامه های تهذیبی، گفت: تهذیب در اولویت برنامه های مدرسه قرار دارد و علاوه بر اجرایبرنامه های اخلاقی و تهذیبی، یکی از اساتید در طول هفته، در بین طلبه ها حضور دارد. در واقع وقتی استادی در طول شبانه روز در مدرسه حضور دارد، طلبه ها به حال خود رها نمی شوند و کوتاهی در این زمینه تهذیب باعث خواهد شد حوزه های علمیه از ایفای رسالت اصلی خویش که تربیت طلابی مهذب و دانشمند است، باز بمانند.

مدیر مدرسه امام صادق پرند در خاتمه با اشاره به این که هزینه های جاری عمدتاً توسط خیرین و موسسین مدرسه تأمین می شود، گفت: این بزرگواران از رزمندگان دفاع مقدس می باشند و به جهت دغدغه دینی و احساس مسئولیتی که در برابر حوزه های علمیه داشته اند هم در موقع تأسیس و هم بعد از آن در تأمین هزینه های مدرسه علمیه کمک های بسیار زیادی را انجام داده اند. همچنین بخش دیگری از هزینه ها توسط مرکز مدیریت تأمین می شود. البته مدرسه دارای موقوفاتی نیز می باشد که در صورت رفع موانع و امکان بهره برداری از آن ها، درآمد مالی خوبی نصیب حوزه خواهد شد و بدین طریق خواهیم توانست به بسیاری از برنامه های علمی، پژوهشی، تهذیبی و رفاهی طلاب و اساتید جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • .... IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    بنظر من عملکرد حوزه اتان و عملکرد مسئولین اش اصلا خوب نیست حوزه ای که باعث بشه بچه های زرنگ تمبل بشن و افت تحصیلی داشته باشن و به طلبه هاش انگیزه نده فقط داره ظلم میکنه اینکه طلبه را به خاطر منافع خودتون نگه دارید و به خودش و خانوادش آسیب بزنید یه ظلم بزرگ بیشتر نیست نمیدونم آن دنیا چجور میخاید جواب بدید این چه حوزه ای که روز چهار شنبه تایم اداری هیچ کس نیست تلفنی را جواب بده همین نشانه بی خیالی مسیولینش ای کاش بچه هامون اصلا حوزه نمیامدن و ای کاش از دیپلم میرفتن حوزه ای کاش هرگز حوزه علمیه پرند نمیامدن نمیدونیم چیکار کنیم نه راه پیش داریم نه راه رفت فقط واگذار میکنیم به خدا