پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حاجی صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن به این جمع بندی رسیده است که امت بدون امام و ولی فقیه خطر ندارد، لذا دشمن ولایت فقیه را هدف گرفته است و امروز وظیفه دفاع از ولایت فقیه به عهده روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در تبریز، حجت الاسلام صادقی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ روحانیت آذربایجان که در سالن آمفی تئاتر مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ و تبیین دین در زمان غیبت کبیری به عهده ولایت فقیه و روحانیت است و هرجایی که خطری متوجه اسلام باشد باید وارد صحنه شده و از دین خدا دفاع کند.

وی، افزود: روحانیت فقط حرف دین را نزند و آدرس ندهد، بلکه در عمل هم در هدایت جامعه دخیل باشد و جامعه به به طریق هدایت و سعادت ببرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: اگر کسی بگوید من کاری به سیاست، کار و مشکلات جامعه ندارم، این اسلام محمد(ص) و علی(ع) نیست.

وی با بیان اینکه  توجه و درک عمیق از واقعیات خارجی، تهدید ها و خطر ها یکی از ملزومات تبلیغ و هدایت جامعه است که امروزه از آن به بصیرت یاد می شود، افزود: بصیرت به معنی مصداق شناسی، لحظه شناسی و تشخیص حق از باطل است، اما این تشخیص باید در میدان و صحنه باشد نه اینکه صرفا شاخصه های حق و باطل را بداند، چرا که واقعیت شناسی و بصیرت شرط اصلی نسخه پیچی معنوی است.

این استاد حوزه تبریز، تاکید کرد: اگر روحانیت بدون معاینه و درک صحیح از نیاز ها، موقعیت ها و ضروریات نسخه بپیچد خطا کرده است، لذا روحانیت باید اشراف کامل داشته باشد و درد را شناسایی کند.

حجت الاسلام صادقی، افزود: شهید مطهری جزء آن افراد بصیری بود که بر اساس نیاز مخاطب سخنرانی می کرد واین خیلی مهم است که بر اساس نیاز مردم سخنرانی کرد و نسخه داد، نه اینکه بر اساس خواست مخاطب سخنرانی نماید

وی، افزود: مراقب تقابل های دروغینی که می خواهند وارد اسلام کنند باشید، چرا که دشمن تقابل هایی را در جامعه و دین تزریق می کند که گمراه کننده است، مثلا می گویند علم یا ایمان، خدا یا مردم، آرمان یا واقعیت، در صورتی که از نظر اسلام تمام این "یا" ها غلط است، اسلام دستور می دهد تا آرمان با واقعیت باشد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: واقعیت سازی و آرایش صحنه به گونه ای که وارد مسیر و نسخه پیچی غلط شویم، یکی از اهداف بزرگ دشمنان اسلام و روحانیت است.

وی، تصریح کرد: امروز، دشمن قصد دارد تا با نفوذ خود به مراکز حوزوی، بیوت مراجع و مراکز علمی و فرهنگی، با تزریق اطلاعات و آدرس غلط، نسخه های علما و روحانیت را جهت هدایت مردم، تغییر دهد.

حجت الاسلام صادقی با تاکید براینکه روحیه استکبار ستیزی از میوه های انقلاب است که به تمام جهان صادر شده است افزود: مردم را نسبت به انقلاب و سرنوشت آن امیدوار کنید، چرا که جبهه استکبار اعتقاد دارد که انقلاب اسلامی مرگ طبیعی استکبار را رقم زده است و در هر میدانی که وارد شده است مجبور به عقب نشینی شده اند..

به گفته وی، انقلاب اسلامی کاری کرده است که رژیم صهیونیستی که در عرض چند روز یک کشور را تسخیر می کرد، امروز از پس چند گردان مقاومت بر نمی آید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تصریح کرد:  امروز دشمن انقلاب اسلامی را موجب زوال و تخریب خود می داند و به همین جهت تمام توان خود را جهت تخریب این انقلاب به کار گرفته است.

وی، افزود: دشمن امروز به این جمع بندی رسیده است که حمله به پیکر انقلاب اسلامی جواب نمی دهد چرا که خاصیت شیعه این است که هرچه از او بکشند کم نمی شود و به همین جهت به دنبال انحراف و گرفتن جان انقلاب است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: دشمن جهت گرفتن جان اسلام ناب، به دنبال شناسایی رگه های حیاتی انقلاب و زدن این رگه ها است و بیش از 50 برنامه تهاجم نوشته است.

وی، تصریح کرد: دشمن اولین رگ حیاتی انقلاب را اسلام ناب می داند و به دنبال زدن این رگ حیاتی به شیوه ها و طرق مختلف است. یکی از این شیوه های ایجاد اسلام های قلابی و جایگزین است.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: از دیگر  برنامه های دشمن ایجاد اسلام سکولار و دین داری که همه چیز دارد به جز روحیه انقلابی و  جهادی، لذا روحانیت باید جلوی این تحریف را بگیرد.

وی، افزود: دشمن به این جمع بندی رسیده است که امت بدون امام و ولی فقیه خطر ندارد، چرا که جان ندارد و توانی بر بسیج شدن و همدل شدن ندارد، لذا دشمن ولایت فقیه را هدف گرفته است و وظیفه دفاع از ولایت فقیه به عهده روحانیت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: دشمن می خواهد با توسل به فشار اقتصادی، مردم را در تقابل با ولایت فقیه قرار داده و امام جامعه را بزند لذا بیدار باشید و مردم را بیدار کنید.

وی، یادآور شد: نفوذیان دشمن و غرب گرا ها به دنبال سازش با دشمن هستند، این یک حرکت مهندسی شده از طرف دشمن است و می خواهد اسلام و استکبار ستیزی را تحریف کرده و به مسخره بکشانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha