سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام موسوی خراسانی /فارس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده، از تحصیل ۱۸۰ طلبه و راه اندازی کتابخانه ۱۱ هزار جلدی در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی خراسانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شیراز گفت: مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده، در سال 1378 توسط حجت الاسلام سید حسن موسوی خراسانی تاسیس و رسما اقدام به پذیرش طلبه کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده افزود: در حال حاضر تعداد 180 طلبه در سطوح مختلف حوزوی، در این مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان زیادی از این مدرسه در عرصه هایی همچون امامت جمعه، استادی حوزه و دانشگاه، مدیریت مدارس، تبلیغ خارج از کشور، تحقیق و پژوهش و ... اشتغال به فعالیت دارند.

حجت الاسلام موسوی، به فعالیت های طلاب در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: طلاب توانمند برای اقامه نماز و پاسخ به سئوالات دینی، به 21 مدرسه در سطح شهرستان اعزام می شوند. همچنین روحانیون و طلابی که در روستاهای همجوار در حال فعالیت هستند از برادران محصل این حوزه به شمار می آیند.

وی اضافه کرد: طلاب مدرسه امام صادق(ع) جهت پاسخ گویی به مسائل شرعی و اعتقادی در مراکز دولتی، انتظامی و نظامی حاضر شده و اقدام به فعالیت می نمایند.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) آباده، به اقدامات فرهنگی این مدرسه اشاره کرد و افزود: برگزاری نماز جماعت، اجرای مراسمات سوگواری و ولادت ائمه اطهار علیهم السلام، برگزاری کلاس های مشاوره برای زوج های جوان، کلاس های تخصصی قرائت و تفسیر قرآن، مراسم های آیینی، شرکت در راهپیمایی ها و ... از فعالیت های فرهنگی این مدرسه به شمار می آید.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ترین اقداماتی که در این مدرسه به همت طلاب انجام گرفته است، برپایی نمایشگاهی از تحقیقات و پژوهش آنان بوده که مورد استقبال طلاب دیگر مدارس شهرستان آباده و همچنین عموم مردم قرار گرفتهاست.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: کتابخانه 11 هزار جلدی مدرسه امام صادق(ع) فرصت خوبی را در زمینه تحقیق و پژوهش پیش روی طلاب و اساتید قرار داده است.

وی در پایان به رموز موفقیت این مدرسه اشاره کرد و گفت: حضور مستمر معاونین و طلاب مدرسه در برنامه ها، همدلی اساتید و طلاب و انجام فعالیت های ابتکاری از رموز موفقیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده به شمار می آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خیراندیش IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    یادایام بخیر سال ۱۳۸۰ آباده ❤