چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ مدیر مدرسه امام خمینی(ره) رباط کریم با اشاره به تحصیل ۱۴۰ طلبه در این مدرسه، از اجرای برنامه های تبلیغی طلاب در محوطه سه پارک بزرگ این شهر خبر داد.

حجت الاسلام قربان کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم، گفت: این مدرسه حدود 20 سال پیش توسط حجت الاسلام والمسلمین نوروزی تأسیس شد و بعد از آن حجت الاسلام محمدی نژاد به عنوان تولیت مدرسه منصوب شد و از زمانی که بنده مدیریت مدرسه را عهده دار شدم، ارتقاء کمی و کیفی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت توانستیم تعداد مقاطع تحصیلی را تا پایه 6 ارتقاء دهیم. از جهت کیفی نیز تمام تلاش بر این است که از اساتید خبره و باتجربه دارای حکم استادی استفاده کنیم.

*تشکیل کلاس های عربی و انگلیسی

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم افزود: این مدرسه هم اکنون دارای 140 طلبه در پایه های تحصیلی 1 الی 6 می باشد و در راستای ارتقاء سطح علمی طلاب، علاوه بر برنامه های آموزشی متداول، در زمینه های دیگر همچون آموزش زبان های عربی و انگلیسی اقدام به تشکیل کلاس های مکالمه کرده ایم و این کلاس ها برای پایه یک اجباری و برای سایر پایه ها اختیاری می باشد.

*ارائه روش های آموزشی و پژوهشی به روز و مدرن

وی با اشاره به برنامه های پژوهشی مدرسه، ابراز داشت: امسال معاونت پژوهش مدرسه آغاز بکار کرده و هم اکنون مشغول برنامه ریزی برای ارائه مقالات پژوهشی طلاب به جشنواره علامه حلی می باشند.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: طلبه ای می تواند در عرصه پژوهش به موفقیت دست یابد که اساتید نیز در این مسیر راهنمای او باشند. بنابراین استفاده از اساتید محقق و پژوهشگر که با روش های آموزشی و پژوهشی به روز و مدرن آشنا هستند و در عرصه های مختلف صاحب نظر می باشند، در اولویت می باشد.

*ضرورت تامین امکانان سخت افزاری و نرم افزاری

مدیرمدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم با تاکید بر این که باید به امکانات سخت افزاری مدارس توجه شود، افزود: متاسفانه این مدرسه فاقد کتابخانه مجهز می باشد، به گونه ای که فقط برای چند نفر امکان حضور در کتابخانه وجود دارد. یعنی هم دچار کمبود فضا در کتابخانه هستیم و هم در زمینه تهیه کتاب های تخصصی و تحقیقی و نرم افزارهای علوم اسلامی با مشکلاتی روبرو هستیم و در صورت رفع این موانع، شاهد رشد چشمگیری در عرصه تحقیق و پژوهش خواهیم بود. همچنین اهتمام در برگزاری جلسات مباحثه، در فراگیری کاربردی مطالب درسی و رشد عملی طلاب بسیار مفید بوده است.

*اجرای برنامه های تبلیغی در مدارس و مساجد

وی با بیان اینکه حضور تبلیغی طلاب مدرسه امام خمینی(ره) در مدارس و مساجد شهرستان رباط کریم رشد فزاینده ای داشته است، گفت: در برنامه های تبلیغی از طلابی استفاده می شود که علاوه بر اقامه نماز جماعت، توانایی بیان مسئله شرعی و پاسخ به شبهات را داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: حوزه علمیه به کمک سپاه و شهرداری رباط کریم اقدام به برگزاری اقامه نماز مغرب و عشا در محوطه سه پارک بزرگ شهر کرده و  طلاب ضمن تعامل با جوانان و مردمی که جهت تفریح به این مکان ها می آیند، آنان را تشویق به حضور در نماز جماعت اول وقت می کنند.

*کمبود منابع مالی

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم با بیان این که کمبود منابع مالی یکی از مشکلاتِ اکثر مدارس است، تصریح کرد: متاسفانه این مشکل در مدرسه ما نمود بیشتری دارد و به جهت عدم تامین منابع مالی، موانع جدی برای برگزاری برنامه های علمی و پژوهشی وجود دارد، چون مدرسه فاقد موقوفات و سایر منابع درآمدی است و هزینه های جاری صرفاً از طریق وجوهات تأمین می شود. البته تا بحال به همت مؤمنین و خیرین در تأمین هزینه های ضروری مشکلی نداشته ایم، اما برای پشتیبانیِ علمی و برنامه ریزی رشد همه جانبه حوزه نیازمند منابع مالی وسیعی هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha