شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ «سلام» به ائمه اطهار(ع) بستگی به نوع معرفت و شناخت ما از ائمه(ع) دارد و سلام از راه دور محقق نمی شود مگر این که با معرفت باشد، چنین سلامی است که از طرف امام جواب داده خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد،حجت الاسلام کارگر، در سلسله نشست های اخلاقی مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق که بصورت هفتگی با حضور اساتید، کادر و طلاب این مدرسه در آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق برگزار می شود، به اهمیت جایگاه زیارت و سلام به ائمه اطهار(ع)  پرداخت و گفت : سلام دادن به ائمه(ع) همان زیارت است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بافق افزود: این «سلام» بستگی به نوع معرفت و شناخت ما از ائمه(ع) دارد و سلام از راه دور محقق نمی شود مگر این که با معرفت باشد، چنین سلامی است که از طرف امام جواب داده خواهد شد .

استاد سلسله مباحث اخلاقی در بخشی از سخنانش، سلاح مؤمن را «اشک» و « دائم الوضو» بودن ذکر کرد و افزود: وسیله مؤمن « آل پیامبر(ص)» و «صبر داشتن» است.

حجت الاسلام کارگر تصریح کرد : امام سجاد(ع) می فرماید«:اگر کسی بتواند در دنیا به زیارت ما اهل بیت(ع) بیاید و قدماً و قلباً،«صبر» را پیشه کند و در مسیر بازگشت، زاد و توشه اش صبر باشد و توکلش افزون شود ، از جانب ما صورتش را ببوس که شیعه واقعی است »

وی بیان داشت : تمام درختان صاحب میوه هستند؛ درخت آل علی(ع) میوه هایش زیارت است و شاخسارها روی میوه ها سایه می اندازد و آنها را زیر چتر خود نگه می دارند و اینگونه از حول و هراس قیامت در امان می ماند و اگر کسی به چنین درجه ای رسید شیعه واقعی می شود و شیعه واقعی نترسیده و «راضیه مرضیه» می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha