جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مجتبی موسوی تاکامی

حوزه/ او در مجلس درس بزرگانی چون حضرات آیات‌ حسن‌زاده و‌ جوادی آملی شرکت کرد، دستگیری از محرومان و کمک به دیگران از شاخصه‌های برجسته زندگی‌اش بود.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، طلبه شهید سید مجتبی موسوی تاکامی در سال 1322ش در روستایی از توابع شهرستان ساری چشم به جهان گشود. دوران کودکی را در خانواده‌ای مذهبی و متدین گذرانید و در دوران نوجوانی به همراه خانواده ،توفیق زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نصیب او شد. هشت ساله بود که گرد یتیمی بر چهره‌اش نشست. مادرش سرپرستی او را عهده‌دار شد و برای تأمین معیشت به کشاورزی می‌پرداخت.

سیدمجتبی پس از پایان دوران ابتدایی به حوزه علمیه ساری رفت و پس‌از سه‌سال تحصیل در آن‌جا، روانه حوزه مرکزی قم گردید و مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شد.

او در مجلس درس بزرگانی چون حضرات آیات‌ حسن‌زاده و‌ جوادی آملی شرکت کرد. این طلبه ساعی دارای صداقت و شفقت بود و به صله‌رحم اهمیت زیادی می‌داد. دستگیری از محرومان و کمک به دیگران از شاخصه‌های برجسته زندگی‌اش بود.

شهید موسوی در بعد سیاسی فعالیت بسیاری علیه رژیم منحوس پهلوی داشت. او نوارهای سخنرانی امام را بین انقلابیون پخش می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنب‌وجوش خطرناک منافقین در جنگل‌های مازندران، این طلبه مبارز برای خنثی کردن فعالیت‌های منافقین در عملیات‌های جنگل شرکت جست.

شهید موسوی سال 1361 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و با سخنرانی‌هایش در جهت تقویت اهداف نظام اسلامی کوشش بسیار کرد.

این طلبه مبارز سال 62 از طریق سپاه، داوطلبانه به جبهه رفت، ابتدا به‌عنوان فرمانده گروهان و سپس معاون گردان در عملیات والفجر4 در مریوان شرکت کرد. در مرحله اول عملیات از ناحیه پا مجروح ‌شد، اما با همان جراحت در منطقه ‌ماند و به دفاع از میهن ادامه داد.

حجةالاسلام والمسلمین موسوی سرانجام بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر در آبان 1362، آسمانی شد و به مقام شهادت نایل آمد. پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه مردم ساری، در زادگاهش به‌ خاک سپرده شد.

«نثار روح مطهرش صلوات»

منبع: سایت جلوه‌های ایثار

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha