جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی معبودی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ورود مسائل سیاسی و جناحی به هیئات مذهبی را سم مهلکی بر پیکره مجالس عزای اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: هیئت‌های مذهبی از ورود به مسائل جناحی و سیاسی خودداری کنند.

حجت‌الاسلام علی معبودی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به بررسی برخی از ابعاد عزاداری ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) پرداخت و اظهار کرد: یکی از جنبه‌های مهم حرکتی که امام حسین(ع) از مدینه آغاز و تا کربلا ادامه داد، سیاسی بودن آن حرکت بود که آزادگی، مبارزه با ظلم و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) از اهداف مهم آن به شمار می رود.

این مسئول اذعان داشت: باید در هیئات مذهبی و مجالس عزاداری، این سیاست را گسترش داد تا پیام واقعی امام حسین(ع) به همگان معرفی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ورود سیاسی‌بازی‌های جناحی به هیئات مذهبی را سم مهلکی بر پیکره مجالس عزاداری ها دانست و ابراز داشت: متأسفانه گاهاً مشاهده می‌شود که عده‌ای خط‌های سیاسی و جناحی را وارد هیئات می‌کنند و آن‌ها را به مسیرهایی هدایت می‌کنند که برای خود و حزب‌های سیاسی‌شان سود و منفعت دارد.

وی در ادامه به بیان نقش حوزه‌های علمیه در انتقال و تبیین فرهنگ عاشورایی در طول تاریخ پرداخت و افزود: اگر پس از گذشت سال ها عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) پابرجا مانده‌ و هر ساله با شور و حال بیشتری برگزار می‌شوند، به برکت تلاش های روحانیون و حوزه های‌ علمیه است و اگر جامعه حوزوی می‌خواهد کماکان روند رو به رشد داشته باشد، باید بیش از پیش به تشریح ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) بپردازد.

حجت‌الاسلام معبودی نفوذ دشمن را یکی از مهمترین خطرات برای هیئات مذهبی دانست و اذعان داشت: افراد و جریان‌های نفوذی هیچگونه پرچم مشخصی ندارند و حتی هنگام ورود به پیکره هیئت، لباس حق بر تن دارند و برای تضعیف اعتقادات مردم برنامه ریزی می کنند و شناسایی آن‌ها نیز امری دشوار است.

این پژوهشگر دینی با تأکید بر این که مردم باید با بصیرت در عزاداری‌ها حضور یابند، افزود: هیئتیان و عزاداران باید توجه داشته باشند که هر نوحه و عزاداری‌ای که بر خلاف شرع، عرف و یا اهداف امام حسین(ع) باشد، برخلاف شرع اسلام است.

این مقام مسئول همچنین یکی از نشانه‌های افراد گمراه و تحت نفوذ را مورد بحث قرار داد و گفت: کسی که معتقد است امام حسین(ع) با سیاست کاری نداشته، یا سخت گمراه است و یا تحت نفوذ قرار دارد و باید از چنین افرادی پرهیز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha