جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدحسینی

حوزه/ نباید اعضای خانواده به دنبال اثبات حق خود باشند و خانواده را به دادگاه تبدیل کنند، بلکه باید ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری در کانون خانواده جریان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام محمد محمدحسینی، شب گذشته در سلسله نشست‌های سبک زندگی اسلامی که در دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: صمیمیت بین زوجین یکی از ارکان مهم زندگی زناشویی است و وجود آن، موجب کاهش اختلاف و درگیری در بین خانواده‌ها می‌شود.

 این کارشناس مسائل خانواده در ادامه به بیان عوارض و اثرات جدال‌های بین زن و شوهر پرداخت و ابراز داشت: دعوا و جدال بین زن و شوهر آثار و عواقب مخربی برای بنیان خانواده و در نهایت جامعه به همراه دارد و در اصل یک نبرد بی برنده است؛ همچنین عشق و علاقه بین زن و شوهر را کاهش می‌دهد.

 وی همچنین با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) بر لزوم افزایش صمیمیت در خانواده تأکید کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم بندگان را از جدال و نزاع نهی می‌نماید و این اعمال را باعث شکنندگی روح و جسم و کاهنده عزت اشخاص معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدحسینی همچنین به تبیین عوامل ایجاد سوءتفاهم در زندگی پرداخت و عنوان داشت: عواملی همچون ناآگاهی و عدم شناخت زوجین نسبت به ویژگی‌های فردی و تعصبات نابجا در مورد جنس مخالف، مهم‌ترین علل ایجاد سوءتفاهم و در نتیجه نزاع در زندگی زناشویی و خانواده‌ها است.

 مشاور مرکز پاسخگوی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین در ادامه از آثار زیان بار اختلافات زناشویی گفت  و تصریح کرد: مجادله و نزاع، تباه کننده ایمان و آخرت، نابودکننده ذهن و از بین برنده محبت است و در نهایت صلابت انسان را از او می‌گیرد.

 وی همچنین خانواده را کانونی برای ابراز محبت میان زوجین دانست و افزود: خانواده باید هدف مشخصی را دنبال کند و آن هدف باید منفعت جمعی به همراه داشته باشد، یعنی نباید هرکس به دنبال اثبات حق خود باشد و خانواده را به دادگاه تبدیل کند، بلکه باید ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری در کانون خانواده جریان داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha