پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوره بازآموزی قرآن کریم برای معلمان قرآن اندونزی

حوزه/ به همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، دوره فشرده بازآموزي قرآن کریم برای ۴۰ نفر از معلمان قرآن اندونزی در شهر پلمبنگ برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دوره فشرده بازآموزي معلمان منتخب قرآن كريم دارالقرآن شهر پلمبنگ  اندونزي با حمايت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي برگزار شد.

اين دوره به مدت سه روز و توسط دكتر ابوالفضل خوش منش از شخصيت‌هاي قرآني و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران و همچنين رئيس مركز فعاليت‌هاي قرآني وزارت علوم برگزار شد.

در اين دوره قرآني 40 نفر از معلمان قرآني شهر پلمبنگ  اندونزي حضور داشتند كه اقدام به بازآموزي دوره‌هاي قرآني نمودند.

استاد خوش منش در آغاز دوره گفت: رسول گرامي اسلام (ص) در سوره مباركه جمعه سه مقام:

معلم قرآن، امام جمعه و جماعت و خطيب براي ايشان ذكر شده و شما که کار تعلیم قرآن را انجام می دهید در حقیقت در مسیر رسول الله (ص) گام بر می دارید.

در اين دوره قرآني همخواني فصيح منقطع و متصل آموزش داده شد و همچنين ترتيل خواني به سبك استاد منشاوي، تحقيق خواني به سبك الحصري نيز آموزش داده شد.

در ادامه دوره تحقيق مجلسي انجام شد، تدبير در آيات قرآن، تنظير سور متناظر و متقارن، مثل فيل و قريش ضحي و شرح، فروج و طارق و استخراج نقاط تدبري از ديگر نکات بيان شده در اين دوره بود.

كار روي گروه هاي سوره اي مثل سوره مسبحات، سوره حم، مروري سريع بر نكات مهم ترتيل محمد صديق منشاوي و نكات مربوط به تلاوت معناگرا نيز از ديگر مسائلي بود كه توسط استاد خوش منش در اين دوره مطرح شد.

از سوي ديگر ترتيل سوره بقره و آياتي از آل عمران، نساء و جز 30 قرآن كريم، تلاوت استوديو و تلاوت تحقيقي و مجلسي، تحليل معنايي آيات قرآني از اساتيد مختلف ، ارتباط لحن و لفظ و... نيز مطرح شد.

استاد قرآني اعزامي از جمهوري اسلامي همچنين در اين دوره با توجه به همزماني عاشورا و تاسوعاي حسيني نكاتي را در خصوص قيام امام حسين(ع) مطرح نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha