شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان آشخانه استان خراسان شمالی از وقف ساختمانی جهت توسعه این مدرسه خبرداد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان آشخانه استان خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب اظهارداشت : این مدسه تنها مدرسه علمیه خواهران این شهرستان و از جمله مدارس نمونه استانی و کشوری است .

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت های چشمگیر  این مدرسه، مشکلی در مکان مناسب وجود داشت تا بتوان برنامه ها را طبق نظم و به صورت عمومی برگزار نماییم.

نیره مومن زاده، گفت: از طرفی برنامه های متعددی از سوی این حوزه برای گسترش فعالیت ها برنامه ریزی شده  بود که به دلیل کمبود فضای آموزشی با مشکل مواجه بودیم که برای رفع این مشکل اقدامات و پیگیری هایی هم انجام شد ولی تقریبا به نتیجه نرسید.

وی در ادامه گریزی به جایگاه شهدا مخصوصا شهدای گمنام زد و  تصریح کرد: در شهرستان آشخانه نیز چون سایر شهرهای کشور، چند شهید گمنام آرام گرفته اند، لذا برای رفع مشکل  مدرسه ، توسلی به این شهدا انجام شد .

این استاد حوزه خواهران، بیان داشت: پس از توسل به این شهدا ، یکی از خیرین مشهدی اقدام به وقف خانه ای  به متراژ 300 متر می نمایند که با همفکری مسئولان حوزه استان ، این مکان به مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) وقف می شود.

وی یادآور شد: این اقدام مهم باعث شد تا بخش بزرگی  از مشکلات این حوزه در اجرای برنامه های خود رفع گردد که در دهه اول محرم هم این ساختمان به مکانی برای برگزاری مراسم عزای حسینی تبدیل شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا با توجه به نیاز شهرستان در تربیت نیروهای متعدد و مومن، این مکان که اکنون به نام "بیت الزهرا(س) شهدای گمنام آشخانه" نام گرفته است به محلی برای تربیت فرزندان با آموزه های دینی از ابتدای تحصیل تبدیل و شاهد تربیت نیروهای مومن برای اسلام و نظام باشیم.

18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha