پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میر هادی قره سید رومیانی

حوزه/ باید در مسیر ترویج چشمه همیشه جاری وقف گام برداشت، البته این امر تنها با ابلاغیه ، بخش نامه ، همایش و بنر اجرایی نشده و نیازمند راهکار عملی و اصولی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، میرهادی قره‌سید رومیانی، با اشاره به جایگاه وقف در جامعه اسلامی و ضرورت فرهنگ سازی این سنت حسنه، اظهار داشت: «وقف» از عقودی است که ثمره آن حبس کردن اصل مال و اختصاص دادن منفعت آن است. وقف ارتباط نسل گذشته و آینده و تطهیر روح است و آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد؛ چراکه اگر کسی به دیگران کمک کند خدا گره‌ها را از زندگی او باز می‌کند و ثواب اخروی نیز بر اعمالش ثبت می شود.

وی افزود: یکی از جاهایی که «وقف» می‌تواند به طور فعّال وارد عمل شود و موانع سعادت و به فعلیت رسیدن استعدادهای انسان را برطرف کند، در محو فقر و تأمین عدالت اجتماعی است.

قره‌سید رومیانی یادآور شد: وقف علامت صداقت و سیره اولیاء است و فانی را باقی می‌کند، بنابراین اگر وقف کردیم معلوم می‌شود، حب دنیا را از دلمان بیرون کرده‌ایم آنهایی که وقف نمی‌کنند سرمایه‌هایشان را با خود به گور نمی‌برند پس چه بهتر که با وقف کردن آن اموال را ماندگار کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف، معامله با خداست بر لزوم آماده کردن درون مردم برای تشویق به امر وقف تأکید کرد و گفت: اشتیاق مردم مسلمان ایران به سنتهای حسنه الهی از دیرباز تاکنون زبانزد خاص و عام بوده؛ اگر درخصوص اقدام به وقف هم کاستی‌هایی دیده می‌شود، از تبلیغات کم و یا قانع‌کننده مسئولان ناشی شده که باید با کارهایی که به رفع شبهه و اعتمادسازی در بین مردم منجر می‌شود، نسبت به ترویج این چشمه همیشه جاری گام برداشت که البته باید تأکید کرد این امر تنها با ابلاغیه، بخشنامه، همایش و بنر و... اجرایی نمی‌شود و نیازمند راهکارهایی عملی و اصولی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha