پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با بانوان طلبه کردستان

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه این روزها مجالس آلوده زیاد شده است، اظهار داشتند: از حضور مجالس آلوده بپرهیزید اگرچه خویشاوند شما باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار با جمعی از خواهران طلبه حوزه علمیه خواهران کردستان که در مدرسه امام امیر المومنین(ع)برگزار شد، با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده، اظهار داشتند: پیشرفت های سال های اخیر نشان می دهد حوزه بالنده، سرزنده، پیشرو و مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) می باشد.

معظم له با اشاره به خاستگاه اسلام که از محیط جاهلیت و مملو از خرافات و جنایت بود،  ابراز داشتند: عجیب است که اسلام بیشترین طرفداری را از علم و دانش کرده و این مسئله مصداق معجزه می باشد.

این مرجع تقلید، عامل سجده فرشتگان بر آدم را علم آن دانستند و گفتند: هنگامی که خداوند علم اسماء را به انسان آموخت، فرشتگان متوجه شدند که دلیل سجده بر انسان علم و دانش بود؛ انسان در سایه علم از فرشتگان نیز بالاتر می رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بعثت پیامبر(ص)، ابرازداشتند: اولین آیاتی که بر قلب نبی مکرم اسلام نازل شد در زمینه تاکید بر علم آموزی بود. 

ایشان افزودند: اگر آیات و روایات درباره علم و علما جمع آوری شود به کتاب قطوری تبدیل خواهد شد.

معظم له با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی(ع) در خصوص جایگاه طالبان علم، ابراز داشتند: خداوند دری از بهشت را برای طالبان علم می گشاید و فرشتگان بال و پر خود را فرش راه علم آموزان کرده و تمام موجودات آسمان ها و زمین و فرشتگان استغفار می کنند.      

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم قدرشناسی از طلاب حوزه علمیه خواهران تاکید کردند و گفتند: خداوند به خواهران طلبه توفیق و افتخار بزرگی داده است چرا که در مسیر بهشت هستند.

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه کردستان از حساسیت خاصی برخوردار است، ابراز داشتند: آمار ارائه شده برای بنده شگفت انگیز و خوشحال کننده بود که حوزه علمیه خواهران توسعه یافته است و در بسیاری از موارد جزء برترین ها بوده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بر لزوم اخلاص در عمل تاکید کردند و اظهار داشتند: عالم همچون شناگری است که دیگران را نجات می دهد. 

ایشان بر لزوم تسلیح شدن به ابزار قلم و بیان تاکید کردند و گفتند: برنامه ریزی و مطالعه منظمی داشته باشید تا زمینه موفقیت بیشتری فراهم شود. 

معظم له با اشاره به اینکه این روزها مجالس آلوده زیاد شده است، اظهار داشتند: از حضور مجالس آلوده بپرهیزید، اگرچه خویشاوند شما باشند؛ در برخی جلسات جشن و عروسی کارهای خلافی می شود، اما شما شجاعانه از حضور در این جلسات خودداری کنید و از ارتباط با دوستان بی تقوا نیز بپرهیزید.

این مفسر قرآن کریم بر لزوم اقامه نماز در اول وقت تاکید کردند و گفتند: اقامه نماز صبح در اول وقت برکت دیگری دارد و سبب پیشرفت و موفقیت می شود.   

این مرجع تقلید افزودند: پیشرفت هایی که نصیب علمای بزرگ شد در سایه خلوص نیت، نظم، پشتکار و پرهیز از آلودگی ها بوده است.  

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم تداوم درخشش خواهران طلبه حوزه علمیه کردستان تاکید کردند و ابراز داشتند: افراد را با ادبیات، زبان، ادب و احترام خوب متوجه مکتب اهلبیت(ع) کنید.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: ما آیات ولایت علی(ع) را در تفسیر نمونه با ادبیاتی نگارش کردیم که علمای اهل سنت نیز دائم می گویند تفسیر نمونه به ما بدهید.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha