چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ امروز وهابیت و دشمنان اسلام به ویژه آمریکا سعی می کنند تا با خدشه دلداران به شعائر دینی و همچنین کم رنگ کردن نقش شیعه در جوامع انسانی، به هدف خود برسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در جمع عزاداران کانون امام (ره) اصفهان اظهار داشت:  با توجه به دستورات و تعالیم دین مبین اسلام، فرد مسلمان  باید همیشه تمام اعمال خود را در جهت رضای خدا قرار دهد، نه خلق خدا و همواره سعی کند اعمالش  بوی ریا  نگیرد.

وی، از دین اسلام به عنوان دین اجتماعی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: در دین مبین اسلام اعمالی وجود دارد که  به آنها شعائر دینی گفته می شود و می توان این اعمال را به صورت علنی انجام داد، لذا باید به این نکته توجه داشت که اسلام، دینی اجتماعی است و فردی نمی باشد، همانا خواست خداوند در این است که این اعمال را بصورت همه گیر و پرشور انجام داد تا آثار دین در سطح جوامع انسانی هویدا باشد.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی به زوج های جوان متذکر شد: یکی دیگر از نشانه ها و شعائر اسلام اسم هایی است که برای فرزندان انتخاب می کنند، همچون سخن  امام صادق (ع) که می فرمایند، اولین حقی که فرزند در هنگام تولد بر والدین دارد این است که اسم خوب برای او انتخاب کنند، سپس زمینه تعلیم او را فراهم آورند و  پس از آن زمینه ازدواج را برای او تدارک ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به این که حجاب یک مسئله شخصی نیست و کاملا اجتماعی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در جوامع امروزی عده ای گمان می برند که حجاب یک موضوع فردی و شخصی است، لذا باید دقت کرد که الگویی که به جامعه معرفی می شود همسو با رضایت الی الله باشد.

وی در ادامه با بیان این که وهابیت و دشمنان اسلام امروزه سعی می کنند تا با خدشه به شعائر دینی و کم رنگ کردن نقش شیعه در جوامع انسانی، به هدف خود برسند، اظهار اشت: برپایی مجالس عزاداری اهل بیت(ع) از نشانه های شیعه می باشد و باید پرشور و به دور از هرگونه تحریف و خطایی برگزار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوه عزاداری ها، تصریح کرد: عقل و معرفت در مجالس اهل بیت (ع) رشد می کند، و لذا باید توجه داشت تنها چیزی که هجوم فرهنگی دشمن را بی اثر می کند، مجالس مدح و عزاداری اهبیت (ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha