جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دارالحدیث

حوزه/ مسئولان مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در سفری به عراق از مراکز اسلامی بازدید و با نماینده برخی از آیات عظام در این کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مسئولان مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در سفری به عراق از مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک نجف بازدید و با نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا دیدار و حول محور تعاملات و همکاری‎‌های آینده گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، بازدید مسئولان مؤسسه دارالحدیث از مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک نجف به دعوت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم میلانی صورت پذیرفته است.

گفتنی است؛ مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک نجف از سوی عتبه عباسیه، با هدف روشنگری حرکت‌های تکفیری، انتشار مقالات و مجلات درباره مباحث استشراق و اسلام‌شناسی غیر مسلمانان، مباحث اعتقادی شیعه، جریان فکری در جامعه علمی امروزی شیعه در مواجهه با استشراق و مواجهه با فرق دیگر اسلامی و همچنین رصد کردن کانال‌های ماهواره‌ای راه اندازی شده است.

همچنین در این سفر مسئولان مؤسسه دارالحدیث با سید احمد الصافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا دیدار و ضمن ابلاغ سلام آیت الله ری شهری ریاست موسسه تازه های نشر موسسه دارالحدیث را به وی اهدا نمودند.

خاطرنشان می شود در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا آمادگی مؤسسه را برای همکاری در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و انتشار آثار مشترک اعلام کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید احمد الصافی نیز در خصوص همکاری در حوزه پژوهش‌های قرآنی و علوم حدیث، تولید آثار مشترک حدیثی؛ به ویژه احیاء متون روایی، تحقیق درباره کتب اربعه و چاپ آثار مؤسسه دارالحدیث در عراق، آمادگی خود را اعلام کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث، دکتر هادی حجت، معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث و حسین پناهی نماینده مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha