شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در آستانه برگزاری اجلاس نماز در قزوین ضمن ضروری دانستن برگزاری این اجلاس، گفت: جامعه نیازمند نشاط معنوی حول محور نماز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار محمود مظفر قائم مقام و منصور سرگزی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور و جمعی از مدیران استانی با تقدیر از تلاش‌های ستاد اقامه نماز در ادوار گذشته، برگزاری اجلاس نماز را ضروری عنوان کرد و  اظهارداشت: برگزاری اجلاس نماز موجب سرازیر شدن تجارب گذشته ستاد اقامه نماز به استان قزوین می‌شود و باران رحمت خداوند با فضای نماز در این استان بر قلوب همه مشتاقان معنویت باریدن می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که کاهش نزولات آسمانی موجب نگرانی، ناراحتی و همچنین افزایش بیماری‌ها و بدی‌ها در جامعه می‌شود، اگر فضای نماز و بندگی هم که بالاترین بارش رحمت الهی و عامل حیات طیبه است باریدن نگیرد، جامعه دچار انحراف و افسردگی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: بر اساس نص قرآن کریم شیطان همواره انسان را به فحشا و منکر دعوت می‌کند و از سوی دیگر نماز همواره انسان را از هر کار زشت و ناپسندی باز می‌دارد و ضرورت نیاز آحاد مردم به اقامه، احیا و ایجاد نشاط معنوی حول محور نماز کاملاً مشهود است.

مسئولان استان قزوین اتحاد و انگیزه بسیار خوبی برای برپایی اجلاس نماز دارند

محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور برگزاری اجلاس نماز در استان قزوین ارائه کرد و با بیان این که رهبر معظم انقلاب به برگزاری این اجلاس عنایت ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: رهبری همواره پیگیر برگزاری اجلاس نماز هستند و از کم و کیف کار اجلاس مطلع می‌شوند.

وی با بیان این که مسئولان استان قزوین علاقه‌مندی و اتحاد بسیار خوبی برای برپایی اجلاس نماز دارند، تصریح کرد: از بین 8 استانی که برای میزبانی اجلاس بیست و چهارم نماز اعلام آمادگی کرده بودند، قزوین انتخاب شد. 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این خصوص گفت: انتظارها این است که با توجه به موقعیت، سوابق و نیروهای توانمندی که در استان قزوین فعالیت دارند، اجلاس متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته شاهد باشیم و استان قزوین به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها معرفی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha