چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور کاهش پرونده های قضایی را یکی از دغدغه های جدی قوه قضائیه دانست و گفت: معتقدیم در کنار استفاده از ابزار روز جامعه مانند فضای مجازی، باید راهکارهایی اندیشیده شود تا از وقوع اختلاف و جرم در این فضاهای نوین جلوگیری گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» «حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در گردهمایی سراسری «صلح و سازش دادستانی ویژه روحانیت»، که در سالن همایش مجتمع فرهنگی عمار قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت صیانت از جایگاه روحانیت، اظهار کرد: روحانیت، اثرگذارترین قشر در حفظ دین و ایمان مردم هستند که با همه فراز و فرودهای این قشر در عمر انقلاب اسلامی ایران، همچنان در مسایل مذهبی، اجتماعی و سیاسی کشور می درخشند.

وی ادامه داد: هر چهره در کسوت روحانیت، خود باید حافظ جایگاه خود باشد تا به دور از هر گونه آسیبی به فعالیت های تبلیغی ادامه دهد. 

دادستان کل کشور یکی از مهمترین وظایف مدیران موفق را آسیب شناسی و آسیب زدایی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: روحانی، دارای جایگاه حقیقی و حقوقی است و باید از هر دو جایگاه خود حراست و نگهداری کند تا به دور از هرگونه آلودگی پایدار مانده و شخصیت حقیقی او به شخصیت حقوقی اش آسیبی وارد نسازد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی صلح را حکمی واقعی و احکام دادگاه را حکمی ظاهری دانست و بیان نمود: برای همه روشن و است که هر حکم واقعی به نسبت به حکم ظاهری اولویت دارد و این همان اهمیت کار نهاد صلح و سازش در بدنه دادسرای ویژه روحانیت به شمار می آید.

وی تأکید کرد: یکی از آرمان های قوه قضاییه، گسترش مراکزی مانند نهاد طرح و سازش این دادسرا است تا نوبت به طرح پرونده هایی که شاکی خصوصی در مفتوح شدن و مختومه شدن پرونده های قضایی نقش دارد، به صحن داده گاها نرسد.

دادستان کل کشور ریشه یابی و برطرف سازی زمینه لغزش را نیز یکی از وظایف دیگر نهادهای صلح و سازش در کشور دانست و یادآور نمود: باید ریشه یابی و برطرف سازی هر گونه لغزش در دستور کار این مراکز صورت گیرد تا نوبت به نهادهای صلح و سازش نرسد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی کاهش پرونده های قضایی را یکی از دغدغه های جدی قوه قضاییه دانست و ابراز نمود: معتقدیم در کنار استفاده از ابزار روز جامعه مانند فضای مجازی، بایدراهکارهایی اندیشیده شود تا از وقوع اختلاف و جرم در این فضاهای نوین نیز جلوگیری گردد.

وی، در پایان، روحانیت را مرزبانان فکری و عقیدتی دانست و حفظ این مرزبانان را صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی ایران عنوان و تأکید کرد: مدیران ستادی و صفی نهادهای صلح و سازش، وظیفه خود را در متن فعالیت های خود قرار دهند و تلاش کنند تا در حاشیه و سایه مسئولیت های دیگر آنها قرار نگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha