جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به این که از زائرانی از کشورهای مختلف در اربعین حضور دارند می‌توان گفت اربعین حرکتی بین‌المللی است با محوریت اسلام و اهل‌بیت(ع) برگزاری می شود، لذا باید از این ظرفیت عظیم بهترین بهره را ببریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد مردمی اربعین استان قزوین، که ظهر امروز برگزار شد،  به حضور باعظمت و بی‌رنگ و ریا به دور از علامت‌های حزبی، جناحی و جریانی در اربعین حسینی تأکید و اظهار کرد: حضور با نشاط، همفکری، چاره‌اندیشی و استفاده از تجارب گذشته باعث شود هر سال حرکت بزرگ و حماسی اربعین مؤثرتر و منسجم‌تر از سال‌های پیش برگزار گردد.

جایگاه اربعین در مباحث دینی

وی به تشریح جایگاه اربعین در مباحث دینی پرداخت و تصریح کرد: اصل اربعین در فرهنگ قرآنی و مباحث دینی، جایگاه بسیار جدی و اثرگذاری دارد؛ میقات موسی (ع) در چهل روز به نتیجه می‌رسد و اخلاص در چهل شب باعث می‌شود حقایق معنوی مانند چشمه‌های جوشان در درون آدمی به جوشش درآید و بر زبان او جاری شود.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: برخی‌ها هم موضوع اربعین را در خصوص انقلاب بیان می‌کنند و اعتقاد دارند وقتی عمر انقلاب به چهل سال برسد آثار بسیار زیاد و عجیبی از آن بروز و ظهور می‌کند و بیداری اسلامی و حضور پرشور مسلمانان در اربعین از نشانه‌های آن است.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این که باید به اربعین نگاهی قرآنی، عرفانی و دینی داشته باشیم، گفت: نهضت اباعبدالله الحسین (ع) پس از گذشت چهل شبانه‌روز به ثمر نشست و پیروزی حق بر باطل، خودش را به خوبی نشان داد و حقانیت امام (ع) بر همگان به اثبات رسید.

اربعین حرکتی بین المللی است

وی به شرایط کنونی منطقه و توسعه جبهه‌های به عراق، سوریه، یمن و بحرین اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به این که از کشورهای غیر اسلامی هم در اربعین حضور دارند می‌توان گفت اربعین حرکتی بین‌المللی است که با محوریت اسلام و اهل‌بیت(ع) در حال برگزاری است و باید با توجه به بیداری‌های اسلامی و نهضت جهانی اسلام برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به نحوه عزاداری‌ها در قزوین هم اشاره و تأکید کرد: ضروری است عزاداری‌های ایام محرم با ساختار منسجم‌تر و به دور از علامت‌های حزبی، جناحی و جریانی برگزار شود و برای تحقق آن هدف ضروری است همه برنامه‌های اربعین با هماهنگی و محوریت دفتر رهبری در استان انجام شود.

وی افزود: همان گونه که شیعیان و مشتاقان اهل‌بیت(ع) در حال برنامه‌ریزی برای ایام محرم هستند، فتنه گران هم در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به این حرکت بین‌المللی هستند؛ همان گونه که ما برای بهبود امور از تجربیات گذشته استفاده می‌کنیم، مخالفین هم همین کار را انجام می‌دهند.

امام‌جمعه قزوین به برخی حرکت‌های انحرافی در ایام عزاداری‌ها برای به انحراف کشیدن این حرکت مقدس اشاره کرد و گفت: برخی جریانات انحرافی که دیگران را به قمه‌زنی تشویق می‌کنند حتی حاضر نشدند برای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و امروز هم در مواجهه با اشراری چون داعش قطره‌ای خون در راه خدا دهند و دائماً به جنگ میان شیعه و سنی دامن می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که برای به انحراف کشیدن افکار عمومی برخی حرکت‌ها در مسیر کربلا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با بصیرت و آگاهی با چنین حرکت‌هایی برخورد شود و برای مقابله با آنها نباید اقدامات بی‌جایی مرتکب شد و کسانی که چنین برخوردی کنند در راستای اهداف جریان‌های انحرافی حرکت کرده‌اند و به اربعین حسینی خدشه وارد می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha