پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: طلاب که به عنوان مروجان مکتب اهل بیت علیهم السلام در جامعه نقش مهمی به عهده گرفته اند؛ بهتر است در اوقاتی که فعالیت علمی ندارند، به رشد فکری خود در زمینه های اعتقادی و همچنین کسب معارف ناب اهل بیت علیهم السلام اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام سجاد(علیه السلام) با اشاره به این مطلب که طلاب باید از وقت خویش نهایت استفاده را ببرند، اظهار داشت: طلاب برای ارتقاء سطح آگاهی خود باید اوقات فراغت شان را به نحو احسن مدیریت کنند.

این استاد حوزه، ضمن اشاره به استفاده هرچه بهتر از اوقات فراغت برای کسب فضیلت های الهی، خاطر نشان کرد: طلاب که به عنوان مروجان مکتب اهل بیت علیهم السلام در جامعه نقش مهمی به عهده گرفته اند؛ بهتر است در اوقاتی که فعالیتی علمی ندارند، به رشد فکری خود در زمینه های اعتقادی و همچنین کسب معارف ناب اهل بیت علیهم السلام اهتمام داشته باشند.

وی  با تاکید بر اینکه ادب، ریشه تمام خوبی هاست، تصریح کرد: نزدیکترین مردم به امام زمان (عج)، با ادب ترین آنها است؛ بنابراین اگر کل دین را بر مبنای ادب قرار دهیم، مطلب دور از واقعی بیان نشده است.

این محقق حوزوی افزود: از ابتدای خلقت هرکس نسبت به خدا ادب پیشه نموده و عامل به دستورات الهی را از مهمترین وظایف خود ترسیم کرده است، رستگار گردیده  و البته بی ادبی و نافرمانی درگاه ایزدی یکی از مهمترین عوامل طرد شیطان به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، روایتی از امام حسین (علیه السلام) را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: شخصی از امام حسین (علیه السلام) معنای ادب را پرسیدند و ایشان نیز در جواب پاسخ دادند؛ ادب یعنی هنگامی که از خانه بیرون می آیی و با مردم معاشرت می کنی، به هرکس که می رسی بگویی او از من بهتر است.

این استاد حوزه، در پایان با بیان با بیان اینکه طلبگی به معنای آقایی نیست بلکه طلبگی به معنای بندگی است، یادآور شد: خداوند به حضرت موسی علیه السلام وحی کرد هرکس از همه افتاده تر باشد، به من نزدیک تر است، این امر باید درونی و قلبی باشد، نه اینکه شخص فقط آن را اقرار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha