جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دانشگاه های ما به سمت مدرک گرایی در حال حرکت هستند،گفت:کسانی موفق هستند که علاوه بر داشتن مدرک، مهارت هم داشته باشند،چرا که مهارت از جمله امور لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی امروز در دوره روش کلاسداری و مخاطب شناسی که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در قم برگزار شد به تشریح اهمیت توجه به قرآن کریم و عمل به آموزه های این کتاب الهی پرداخت.

این مفسر قرآن با بیان این که مدرک گرفتن دلیل بر سواد نیست اظهار داشت: مدرک مانند شناسنامه است، ولی ضروری است، ولی سرمایه نیست سرمایه انسان، اخلاق، امدادهای غیبی، فروتنی و توفیقات الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که مردم احترام خاصی برای دانش آموخته مکتب فقه جعفری قائل هستند و خداوند عزت را به پیروان این مکتب داده است افزود:  مبلغین قبل از این که مخاطب را بشناسد، باید ابتدا به این روایت که فرموده «من عرف نفسه فقد عرفه ربه» عمل کنند یعنی اول خود را بشناسند تا بتواند دیگران را نیز بشناسد و درآنها نیز تاثیرگذار باشند.

وی با توصیه به اینکه درس را تنها برای گرفتن مدرک نباید خواند گفت: مدرک گرفتن مهم است اما از همه مهتر تعلیم و تعلم ،تهذیب نفس، قدرت تحلیل دینی و تبلیغی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مشکل جامعه ما به خاطر دوری از معارف قرآن کریم است و این امر باعث می شود انسان به گدایی بیفتد افزود: قرآن خود مبتکر انواع علوم؛ مسائل، گفتار و تکنولوژی است ولی گرفتاری این است که فکر می کنیم وقتی یک نفر حرف جدیدی زده او مبتکر است در حالی که این افتخاری ندارد چون قبل از آن، خدای متعال همه مباحث  تازه را در قرآن یک به یک بیان کرده و چون ما از آن جدا شده ایم به گدایی افتادیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مبلغ موفق و مخاطب شناس موفق باید دوره های داستان نویسی و داستان گویی تفسیر را ببیند گفت: بهترین جزوه مباحث استاد شهید مطهری است و بهترین داستان نیز خود قرآن کریم است که دارای نکات بسیار مفید عقلی فکری توحیدی دینی تحلیلی و ارزشی است.

وی با بیان اینکه خدای متعال به کسانی که محور فعالیت آنها قرآن نباشد لقب پوچ داده است گفت: در موقع کلاسداری سعی کنید از صدای زیبا برای قرائت قرآن استفاده کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه  طرح برخی مباحث مذهبی و دینی در غیر جای خود ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد،اظهار داشت: هر کسی که بحثی را مطرح می کند باید دردی از جامعه دوا کند در حالی که برخی از مباحثی که مطرح می شود این خصوصیت را ندارد.

این مفسر قرآن کریم در پایان با بیان اینکه دانشگاه های ما به سمت مدرک گرایی در حال حرکت هستند، خاطر نشان ساخت: کسانی موفق هستند که علاوه بر داشتن مدرک مهارت هم داشته باشند چرا که مهارت از جمله امور لازم و ضروری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha